حوزه

بنیاد پانزده خرداد در پانزدهم خرداد ماه ۱۳۶۰ تأسیس گردیده و اساسنامه آن در مورخۀ ۲۸/۴/۶۰ در ادارۀ ثبت مؤسسات غیر تجاری دادگستری جمهوری اسلامی ایران تحت شماره ۲۳۳۶ بثبت رسیده است و در تاریخ ۲۸/۴/۶۰ در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شماره ۸۴۲۲/۶ اعلام گردیده است. سرمایۀ اولیۀ آن از سوی حضرت امام خمینی مدظله العالی از محل وجوه شرعیه پرداخت گردیده و در ابعاد مختلف اقتصادی فرهنگی، تولیدی، رفاهی خانوادۀ شهداء جانبازان انقلاب و مستضعفین جامعه فعالیت میکند.

در بعد اقتصادی کالاهای مورد نیاز اقشار مزبور را از تولید کننده یا توزیع اصلی با حداقل قیمت ممکن تهیه و با نازلترین قیمت در اختیار خانواده های مذکور قرار میدهد.

این بنیاد تاکنون موفق شده است متجاوز از ۳۰ شعبه اصلی در سراسر ایران و نوعا در مناطق محروم و روستائی احداث نماید که این شعبه ها تاکنون جمعاً بیش از ۷۰ واحد توزیع را دائر کرده اند.

تا کنون این بنیاد در مناطق زیر نسبت به ایجاد شعبه اقدام کرده است:

۱- بوشهر۲- گناباد ۳- طبس ۴- فردوس ۵- میناب با ۲۷ واحد توزیع ۶- جرقویه ۷- کاشان ۸- لارستان ۹- شیراز ۱۰- اقلید ۱۱- کازرون ۱۲- اردبیل ۱۳- کرمان ۱۴- شهربابک ۱۵- رویدشت ۱۶- بروجرد ۱۷- استانه اراک ۱۸- اصفهان ۱۹- خمینی شهر۲۰- دماوند ۲۱- سیرجان ۲۲- برزاوند ۲۳- زرندکرمان ۲۴- کرج ۲۵- بندرجاسک ۲۶- مسجد سلیمان ۲۷- بم ۲۸- بافت ۲۹- بردسیر ۳۰- همدان ۳۱- فریدن ۳۲- پاوه ۳۳- سپیدان.

ضمنا، دفتر مرکزی این بنیاد در تهران است و شماره صندوق پستی آن ۱۵۳۳/۹۵ میباشد.

پاسدار اسلام موفقیت روز افزون این بنیاد و سایر بنیادها را در جهت خدمت مادی و معنوی به مستضعفین عزیز از خداوند متعال خواستار است.

اسامی شهداء و مجروحین روحانیون و پرچمداران انقلاب که در حمله فتح المبین از ۲/۱/۶۱ تا ۹/۱/۶۱ در جبهه جنوب به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *