“امام خمینى ثابت و استوار از آغاز تا پایان”

 

(غفلت نباید بشود از این نصرى که خداى تبارک و تعالى، نصرتى که خداى تبارک و تعالى نصیب ما کرد، از اینکه آنى که باید مقابل ما بایستد، به ما ملحق شد. آن شبى که مى‏خواستند اینها کودتا بکنند، ما تهران بودیم و یک شب بنا بود کودتا بکنند، به ما هم اطلاع دادند حتى آمدند اصرار هم بعضى کردند که شما از این خانه بیائید بیرون، گفتم نه، همین جا هستم. آن شبى که اینها مى‏خواستند کودتا بکنند و بناى آنها، بعدها ما فهمیدیم که بناى آنها بر این بوده است که هر کس احتمال بدهند که چه باشد بکشند، از بین ببرند و اعلام کردند حکومت نظامى روز را که روز هم نباید بیرون بیائید، خدا خواست که شکسته شد، من هیچ فکر نمى‏کردم که این روى چیست، بعد به من گفتند کودتاست، فکر نمى‏کردم که این حکومت نظامى را براى چه دارند تأسیس مى‏کنند، ما براى این که یک مقابله‏اى با آنها کرده باشیم، گفتیم به این اعتنا نکنید به اینها، بعد معلوم شد که این را خدا خود پیش آورده که این نقشه‏اى که اینها کشیدند که حکومت نظامى روز درست بکنند و تمام خیابان‏ها را بگیرند و تمام قدرت‏هایشان را در اینجاها مجهّز کنند و با هر چیزى که دارند در خیابان‏ها نصب کنند، کودتا کنند و بساط را تمام کنند، مردم آمدند خنثى کردند، مردم ریختند بیرون و خنثى کردند، اینها یک چیزهایى بود که ایجاد کرده بودند یک کسى نسبت به شما یا نسبت به کس دیگر بدهد، همه از اوست، همه چیز از اوست، تا روحیه شما توجه به آن مبدأ قدرت دارد پیروزید، از آن منفصل نشوید، از این مبدأ قدرت منفصل نشوید، اتصالتان را زیاد بکنید به مبدأ قدرت.) ۵۸/ ۹ /۲۵

(مرحوم قرنى به من گفت که سه ساعت و نیم، غلبه کرد ملت بر رژیم، یعنى آن وقتى که آنها کودتا مى‏خواستند بکنند در تهران ما بودیم و آنها بنا داشتند کودتا بکنند و جلویش گفتند روز هم باید بیرون نیائید، حکومت نظامى را روز قرار دادند. آن حکومت نظامى روز را خدا خواست که شکسته شد. آنها به من بعد گفتند که اینها بنا داشتند که کودتا بکنند و خیابان‏ها را وقتى که مردم نیستند، خیابان‏ها را همه را بگیرند و شبش کودتا بکنند، مردم که ریختند در خیابان‏ها این طرحى که داشتند خنثى شد و ایشان مى‏گفت که آن که جنگ بین ملت و دولت واقع شد و رژیم واقع شد، سه ساعت و نیم بود.) ۵۸/ ۱۰ / ۱۷

(سالروز پیروزى انقلاب عظیم ایران را به مستضعفین جهان و مسلمانان عموماً و ملت شریف و شجاع ایران تبریک عرض مى‏کنم. در چنین روز فرخنده‏اى حق بر باطل و جنود رحمانى بر اولیاء شیطان و حزب الله بر طاغوت و طاغوتیان غلبه نمود و حکومت عدل اسلامى مستقر گردید و دست انتقام حق از آستین ملت رزمنده ایران بیرون آمد و نصرت اعجازآمیز اسلام بر کفر تحقق یافت. در چنین روز مسعودى همبستگى قشرهاى ملت دلیر روزافزون و ارتش و سایر قواى انتظامى وفادارى خود را به اسلام و ایران نشان دادند و میهن خود را از شر طاغوت‏هاى زمان که در رأس آنان دولت آمریکاست رهائى بخشیدند.

درود بر چنین ملت زنده و هوشیار و آفرین بر قواى انتظامى و سپاه پاسداران انقلاب اسلامى. جاوید باد پرچم پرافتخار الله‏اکبر که رمز پیروزى معجزه آساى ملت بزرگ ایران است… ما گرچه شهداى گرانمایه و جوانان برومندى را از دست دادیم و برادران و خواهران معلول و ناقص العضو به جاى گذاشتیم، شهدایى که نور انقلابمان و خواهران و برادران معلولى که سرمایه انقلاب اسلامى ما هستند و از احترام خاصى در میان ملت قدرشناس ما برخوردارند ولى در عوض ملتى بزرگ را نجات دادیم و چنگال گرگان آدمخوار، وحشیان به صورت آدمى را از شریان حیات امتى عظیم الشأن قطع کردیم و با خواست خداوند و اراده مصمم ملت عزیز تا ابد صحنه میهن اسلامى خود را از لوث وجود جنایتکاران بى‏فرهنگ و خیانتکاران غارتگر پاک و در تحت لواى پربرکت الله اکبر براى هم میهنان خود آزادى و استقلال را تأمین نمودیم.)

۵۸/ ۱۱ /۲۲

(روز ۲۲ بهمن روزى بود که ارتش و ملت به هم پیوستند و روزى بود که ارتش از طاغوت به الله برگشت و با تکبیر و پشتیبانى امت بر طاغوت غلبه کرد و این معنا باید سرمشق ما باشد در تمام زندگى، که اگر یک ملتى همه قشرهایش با هم بودند و یکپارچه بودند هیچ قدرتى نمى‏تواند در مقابل آنها ایستادگى کند و آسیبى به آنها برسد… در ۲۲ بهمن ثابت شد که ملتى یکپارچه، ملتى که مقصدشان یک مقصد الهى است نه مقصدشان یک مقصد مادى صرفاً و همه شان با هم یکصدا هستند، یک مقصد هستند، نمى‏توانند که بر این ملت غلبه کنند و دیدند که ملت غلبه کرد بر همه آنها.)

۵۹/ ۱۱ /۲۴

 

رهنمودهاى مقام معظّم رهبرى

 

“هر کس در هر جایى به خدمت به نظام و کشور و مردم اشتغال دارد، باید مباهات کند و توفیق و کمک الهى را بطلبد و به معناى حقیقى کلمه شکرگزار نعمت بزرگ الهى باشد که امروز با برافراشته شدن پرچم اسلام، خداى متعال بر مردم این کشور منّت گذاشته و این نعمتها را به آنها بخشیده است، خدمت کردن به مردم، حقیقتاً نعمت بزرگى است.

مسأله حج از این جهت یک مسأله حساس و مهم و باعظمت است که کمک مى‏کند تا مردم بتوانند از این واجب عظیم الهى به معناى حقیقى کلمه استفاده کنند.

اگر حج، آن طورى که طبیعت این واجب اقتضا مى‏کند، تحقق پیدا کند، بسیارى از مشکلات مسلمان‏ها حل خواهد شد. حج، حامل معنویت و وحدت و آگاهى و معرفت است، اینها براى ملت‏هاى اسلامى چیز کمى نیست.

امروز فلسطین با سبعانه‏ترین روش‏ها لگدکوب مى‏شود و مردم فلسطین در سخت‏ترین روزهاى ممکن براى یک ملت، دارند روزگار مى‏گذرانند. دنیاى اسلام با همه امکاناتى که دارد، با وجود میل و علاقه‏یى که بسیارى از مردم جهان اسلام براى کمک دارند، عملا کمکى به این قضیه نمى‏شود، این خیلى دردناک است، با نصیحت نمى‏شود رژیم صهیونیستى را وادار کرد تا ظلم نکند، پنجاه سال است که این ظلم ادامه دارد و این روزها به اوج خود رسیده است. جوانها و نوجوانها و زنها و فرزندها و خانه‏ها و خانواده‏ها در کوچه‏ها و خیابانها با تانکها و اسلحه‏هاى مرگبار روبه رو شوند و بى‏هیچ ملاحظه‏یى این طور سرکوب شوند، اینها چیز کمى نیست؟!

حج مى‏تواند دنیاى اسلام را متوجه مسؤولیت سنگین خود کند. حج مى‏تواند این معرفت را به ملتهاى اسلامى بدهد که حضور در صحنه و داشتن موضع قاطع در این قضیه، با منافع خود آنها پیوستگى دارد. بعضى خیال مى‏کنند حمایت از مردم فلسطین، خارج از منافع ملى کشورهاست، این اشتباه خیلى بزرگى است. وقتى یک ملت مسلمان به ملت‏هاى دیگر متکى نباشد و از طرف آن‏ها حمایت نشود، این گونه راحت در معرض تطاول دشمن قرار مى‏گیرد. اگر دنیاى اسلام متحد بود، یک ملت این طور مظلوم نمى‏شد. این قضیه ممکن است براى ملت‏هاى مسلمان دیگر هم پیش بیاید، کما این که دیدید در مواردى براى ملت‏ها پیش آمده است. همبستگى اسلامى، براى دشمنان جهان اسلام و دشمنان ملت‏هاى این منطقه وغارتگران بین‏المللى، کار را مشکل مى‏کند و اجازه نمى‏دهد آنها طبق میل خود، هر طور خواستند و انتخاب کردند و مصلحت دیدند، به یک کشور و ملت اسلامى تعرض کنند. پس حمایت عمومى دنیاى اسلام از ملت فلسطین، در حقیقت حمایت دنیاى اسلام از یک یک کشورهاى مسلمان است، این ضامن و حامل منفعت همه آنهاست؛ این چیز کمى نیست. حج، این معرفت و وحدت و عزم و تصمیم را به آنها مى‏دهد.

تا وقتى یک ملت در حصار استبداد یک حکومت وابسته و فاسد و ضد مردم و ضد فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبى که زندگى آنها را از لحاظ مادى و معنوى اعتلاء ببخشد و پیش ببرد، نمى‏تواند در بین آنها پا بگیرد.

وقتى ملت، بیدار و هشیار و متحد باشد و معرفت و آگاهى لازم را کسب کرده باشد؛ وقتى مسؤولان در خدمت منافع مردم باشند و خالصانه و مخلصانه و مجدانه و پیگیر، به دنبال این باشند که اهداف عالیه این انقلاب و نظام را برآورده کنند و مردم را از این هدفها برخوردار کنند، آنگاه هیچ دشمنى نمى‏تواند مقاصد شوم خود را در این کشور پیاده کند.

البته دستهایى هم سعى مى‏کنند نگذارند، این که ما اصرار مى‏کنیم باید با فساد و سوء استفاده مالى و اقتصادى با جدیت برخورد شود، به خاطر همین است؛ چون اگر دستهاى سودجو بتوانند فساد اقتصادى را در میان مسؤولان رایج کنند، ضربه‏اى به آن کشور مى‏خورد که با هیچ چیز جبران نمى‏شود. لذا عرض کرده‏ایم، باز هم تکرار مى‏کنیم: مبارزه با فساد، یک جهاد واقعى و البته کار بسیار دشوارى است. اگر این جهاد بزرگ بخواهد موفق شود و پیش برود – که انشاءالله به فضل الهى و به پشتیبانى شما مردم، این کار خواهد شد – یک شرط مهم و اصلى آن این است که همه مسؤولان کشور با یکدیگر همدل و شریک باشند. البته رؤساى قوا بحمدالله در این کار همکارى و همدلى مى‏کنند؛ اما در همه سطوح، مسؤولان کشور و قواى سه‏گانه باید در این راه با یکدیگر همکارى کنند و عزم جدّى نشان دهند.

هر کدام از قوا در این زمینه سهمى دارند وباید نقش خود را ایفا کنند.

البته مواظب باشند تمایلات و احساسات و بازیهاى سیاسى و خطى و جناحى و غیره – که دشمنان از این که این چیزها در بین مسؤولان ما رواج پیدا کند، خوشحال مى‏شوند – به میان نیاید؛ جلوى حق را نگیرد و مانع دیدن و نظر کردن و فهمیدن چشم‏ها نشود، بلکه باید بینظرانه و براى خدا عمل شود. اگر این طور شد، به مملکت سود خواهد رسید.

من شک ندارم، کسانى که نمى‏خواهند این کشور به سامان اسلامى خود برسد، سعى مى‏کنند جلوى این حرکت را بگیرند. البته مسؤولان ما خوشبختانه قاطع و عازم و جازمند، اما ممکن است آن افراد، گرفتارى و جنجال درست کنند. این نکته را هم به همه ملت عزیزمان عرض مى‏کنم: مواظب و مراقب باشید، مبادا با ایجاد یک جنجال در گوشه‏اى، این حرکت عظیم را تحت‏الشعاع قرار دهند و به دست فراموشى بسپارند، اینها هوشیارى ملت عزیز ما را مى‏طلبد.”

۸۰ / ۱۰ / ۴

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *