پیام مقام معظم رهبرى حضرت آیت اللّه العظمى خامنه‏اى مدظلّه العالى به مناسبت جنایت هولناک صهیونیستها در غزه

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

انا للّه و انا الیه الراجعون

جنایت هولناک رژیم صهیونیستى در غزه و قتل عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم، بار دیگر چهره خونخوار گرگهاى صهیونیست را از پشت پرده تزویر سالهاى اخیر بیرون آورد و خطر حضور این کافر حربى را در قلب سرزمینهاى امّت اسلام، به غافلان و مسامحه کاران گوشزد کرد مصیبت این حادثه هولناک براى هر مسلمان بلکه براى هر انسان با وجدان و با شرف در هر نقطه جهان بسى گران و کوبنده است، ولى مصیبت بزرگتر سکوت تشویق‏آمیز برخى دولتهاى عربى و مدعى مسلمانى است چه مصیبتى از این بالاتر که دولتهاى مسلمان که باید در برابر تجاوز رژیم غاصب و کافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت مى‏کردند، رفتارى پیشه کنند که مقامات جنایتکار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعه آفرینى بزرگ معرفى کنند؟

سران این کشورها چه جوابى در برابر رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله خواهند داشت؟ چه جوابى به ملت‏هاى خود که یقیناً عزادار این فاجعه‏اند خواهند داد؟ به یقین امروز دل مردم مصر و اردن و سایر کشورهاى اسلامى از این کشتار، پس از آن محاصره طولانى غذائى و داروئى لبالب از خون است.

دولت جنایتکار بوش در واپسین روزهاى حکمرانى ننگین خود با همدستى در این جنایت بزرگ، رژیم آمریکا را بیش از پیش روسیاه کرد و پرونده جرائم خود را به عنوان جنایتکار جنگى قطورتر ساخت. دولتهاى اروپایى با بى تفاوتى و شاید همراهى خود در این فاجعه بزرگ، یکبار دیگر دروغ بودن ادعاهاى طرفدارى از حقوق بشر را ثابت کردند و شرکت خود در جبهه ضدیت با اسلام و مسلمین را نشان دادند. اکنون سؤال من از علماء و روحانیون جهان عرب و رؤساى ازهر مصر این است که آیا هنگام آن نرسیده است که براى اسلام و مسلمین احساس خطر کنید؟ آیا هنگام آن نرسیده است که به واجب نهى از منکر و کلمه حق عند امام جائر عمل کنید؟

آیا عرصه دیگرى براى عریان‏تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستى کفار حربى با منافقان امت براى سرکوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تکلیف کنید؟

سؤال من از رسانه‏ها و روشنفکران جهان اسلام و بویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسؤولیت رسانه‏اى و روشنفکرى خود بى‏تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمانهاى حقوق بشر رسواى غرب و شوراى باصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟

همه مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان دنیاى اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بى دفاع غزه‏اند و هر کس در این دفاع مشروع و مقدّس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهداى بدر و احد در محضر رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله محشور شود.

سازمان کنفرانس اسلامى باید در این شرایط حساس به وظیفه تاریخى خود عمل کند و جبهه یکپارچه‏اى به دور از ملاحظه کارى و انفعال، در برابر رژیم صیهونیستى تشکیل دهد. باید رژیم صهیونیستى به وسیله دولتهاى مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره طولانى مدت، شخصاً محاکمه و مجازات شوند.

ملتهاى مسلمان میتوانند با عزم راسخ خود این مطالبات را تحقق بخشند و وظیفه سیاستمداران و علما و روشنفکران در این برهه بسى سنگین‏تر از دیگران است.

اینجانب به مناسبت فاجعه غزه روز دوشنبه را عزاى عمومى اعلام مى‏کنم و مسؤولان کشور را به اداى وظائف خود در این حادثه غم‏انگیز فرا مى‏خوانم.

و سیعلم الّذین ظلموا اىّ منقلب ینقلبون.

سید على خامنه‏اى

۱۳۸۷/۱۰/۸

۲۹/ ذى الحجه الحرام/۱۴۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *