رهنمودهاى مقام معظم رهبرى

 

انحراف عمیقى که تنها حدود ۵۰ سال پس از رحلت نبى اکرم(ص) با روى کار آمدن یزید فاسق و فاجر روى داد، از چشم مردم و خواص آن دوران پنهان ماند اما امام حسین(ع)، با قیام پرشکوه، بیدار کننده و تکان دهنده خود و ارائه نسخه‏اى عملى، به بشریت آموخت که درک و فهم توطئه‏هاى پنهان، “عکس العمل به موقع، شجاعانه و فداکارانه در مقابل آنها” و پرداختن بهاى لازم براى شکستن آن توطئه‏ها، وظیفه سنگین و تاریخى ملتهاى بیدار و هوشیار است که درس امروز ما و امت اسلامى از عاشورا نیز همین است.

باطن و هدف اصلى دستگاه استکبار از جنایات اسرائیل در غزه، نابودى کامل عنصر مقاومت در منطقه و سیطره بر خاورمیانه “لبریز ثروت و منافع گوناگون ” است که ملتها و دولتهاى مسلمان باید این هدف پنهان را درک کنند و در مقابل آن، عکس العمل مناسب انجام دهند.

آن خواب آشفته تعبیر نشد و شجاعت، بیدارى و فداکارى جوانان مؤمن لبنان، تو دهنى محکمى به آمریکا و اسرائیل و همه حامیان و پیروان آنان زد.

همانگونه که آنان اذعان مى‏کنند ایران اسلامى، به برکت بیدارى و هوشیارى مردم، در چشم ملتهاى منطقه به پیکره‏اى عظیم، پرشکوه و امید بخش، براى مقاومت و پیروزى تبدیل شده است و سلطه طلبان اکنون براى نابود کردن این مقاومت، دولت مظلوم، مردمى و منتخب حماس را بعنوان هدف تجاوزات خود انتخاب کرده‏اند.

اگر دشمنان اسلام در این مرحله موفق شوند، مطمئناً دست از سرخاورمیانه بر نمى‏دارند و کشورهاى اسلامى حول و حوش آن منطقه که از کمک به فلسطین خوددارى مى‏کنند باید تبعات خطرناک اشتباه امروز خود را درک کنند.

در مسئله غزه به ویژه از جوانان مؤمن و پرشورى که با حضور در فرودگاهها و مناطق دیگر، خواهان رفتن به غزه شدند تشکر مى‏کنم اما باید توجه کرد در این عرصه دست ما بسته است.

بهرحال همه بدانند جمهورى اسلامى همانگونه که تا کنون از هیچ کمکى به مردم مظلوم فلسطین دریغ نکرده از این پس نیز هر کارى لازم باشد در این زمینه انجام خواهد داد.

باید با ادامه فشارهاى سیاسى و مردمى، دشمن را وادار به عقب نشینى کرد.

کودکان بى‏پناه و زنان مظلوم غزه هر روز مثل برگ خزان روى زمین مى‏ریزند اما هیچ صدایى از سازمان ملل، دیگر سازمانهاى مدعى حقوق بشر و دولتهاى غربى از جمله دولتهاى اروپایى بلند نمى‏شود و این واقعیت تلخ، نشان دهنده دروغگویى، ریا و فریب کارى سازمانها و دولتهاى مدعى دفاع از حقوق بشر است.

این افراد حتماً در پیشگاه خدا، پاسخگوى همراهى با جنایتکاران خواهند بود امّا خوشبختانه در ایران اسلامى، همراهى قاطع ملت و دولت به حمایت تحسین برانگیز از مظلومان فلسطینى منجر شده است.

حتى اگر دشمن، خداى ناکرده یکایک مبارزان حماس و مجاهدان فلسطینى را که با عزم و اراده قاطعانه در حال مقاومت هستند از پاى درآورد، مسئله فلسطین با این فاجعه آفرینى‏ها از بین نمى‏رود و بدون شک فلسطین با تکیه بر تجربیات، بسیار بسیار قوى‏تر از گذشته، در مقابل دشمن قامت برمى‏افرازد و سرانجام بر آن پیروز خواهد شد.

پایدارى این ملت بزرگ، بر مواضع ظلم ستیزانه خود رضایت الهى و خرسندى امام و شهدا را در بر دارد و انشاء اللّه در پرتو پشتیبانى ملتها و ادامه مجاهدتها، همه ملتهاى مسلمان پیروزى را در آینده‏اى نه چندان دور جشن خواهند گرفت.۱۳۸۷/۱۰/۲۱

 

امام خمینى ثابت و استوار

فلسطین مظلوم

 

من در طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است…. و به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه‏شان را بمباران مى‏کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‏هاى اسلامى مى‏خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.۱۳۵۸/۵/۱۶

کشورهاى اسلامى باید در مقابل اسرائیل اشغالگر که اکثر گرفتاریهاى کشورهاى اسلامى به دست آن است موضع خصمانه داشته باشند و با تمام نیرو از آرمان فلسطینى و لبنان عزیز دفاع کنند. کشورهاى اسلامى باید از سازمان‏هاى آزادیبخش سراسر جهان دفاع کنند ما توطئه مصر و آمریکا و اسرائیل را براى درهم کوبیدن نهضت بزرگ مردم مبارز فلسطین شدیداً محکوم مى‏کنیم.

این مسلمینى که باید همه دولت‌هایشان و ملت‌هایشان دست به دست هم بدهند و مهاجمین به اسلام را، صهیونیسم را که مهاجم به اسلام است و دشمن سرسخت اسلام است و در صدد این است که یکى بعد از دیگرى کشورهایى را از شماها بگیرد، به جاى اینکه همه با هم متحد بشوید و این جرثومه فساد و سرطان را از بلاد مسلمین بیرون کنید و پاک کنید، باهم مى‏نشینید یا صحبت مى‏کنید، یا صحبتى مى‏کنید که به نفع آنهاست…

چه داعى دارید که شما که از اسرائیل اینطور توهین مى‏بینید، اینطور اهانت مى‏کند، اینطور حیثیت شما را پایمال مى‏کند…

یک همچو جرثومه فسادى را شما باید با اتفاق خودتان از بین بردارید اگر از بین بر ندارید، این یک ماده سرطانى است که سرایت مى‏کند به جاهاى دیگر، اکتفا به جولان نمى‏کند، رأى آنها این است که اسرائیل از همه نژادها بالاتر است و از فرات تا نیل هم مال اوست و همه این جاها باید برگردد به اسرائیل و شما نشستید سر یک امور جزئى… دعوا مى‏کنید.

گرفتارى با دست همه مسلمین باید حل بشود و تا اتحاد بین همه مسلمین نشود، این گرفتارى‏ها هست. این یک گرفتارى عمومى است براى همه مسلمین، یک گرفتارى هم گرفتارى براى همه جهان است، همه مستضعفان جهان،این گرفتارى به اضافه همه گرفتارى‏ها زیر سر آمریکا و…است. اگر آمریکا پشتیبانى از اسرائیل نمى‏کرد، اسرائیل مى‏توانست فلسطین را غصب کند؟ مى‏توانست ادعا کند که جولان مال ماست و آن را براى خودشان ثبت کند؟ اگر آمریکا نبود و این قدرت شیطانى نبود، اینهمه فساد در بلاد مسلمین حاصل مى‏شد؟ اینهمه خونریزى‏هایى که در بلاد مسلمین مى‏شود با تحریکات آمریکاست.۱۳۶۰/۱۱/۲

اسرائیل از نظر اسلام و مسلمین و تمامى موازین بین المللى غاصب و متجاوز است، و ما کمترین اهمال و سستى را در پایان دادن به تجاوزات او جایز نمى‏دانیم.

کسانى که از اسرائیل حمایت مى‏کنند باید بدانند که افعى گزنده را در حمایت خود قوى مى‏کنند.

از اسرائیل این دشمن اسلام و عرب جانبدارى نکنید، که این افعى افسرده اگر دستش برسد بر صغیر و کبیر شما رحم نمى‏کند.

بر همه آزادیخواهان جهان است که با ملت اسلام همصدا شده، تجاوزات غیر انسانى اسرائیل را محکومنمایند.

من به جمیع دول اسلام، و مسلمین جهان در هرجا هستند اعلام مى‏کنم که ملت عزیز شیعه از اسرائیل و عمّال اسرائیل متنفرند، و از دولتهایى که با اسرائیل سازش مى‏کنند متنفّر و منزجرند.

این ماده فساد که در قلب ممالک اسلامى، با پشتیبانى دول بزرگ جایگزین شده است و ریشه‏هاى فسادش هر روز ممالک اسلامى را تهدید مى‏کند، باید با همت ممالک اسلامى و ملل بزرگ اسلام ریشه کن شود.

(کلمات قصار)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *