سیاست تا دیانت

محمد صالح

اعتراض از نوع خارجه

*وزارت امور خارجه ضمن اعتراض به اقدام شورای شهر تهران در نام‌گذاری خیابان مقابل سفارت عربستان به خیابان «شهید آیت‌اله نمر»، خواستار تغییر نام آن به خیابان «بوستان» شد.(جراید  بیست و یکم دیماه)

توجه: این اعتراض وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی زمانی صورت گرفته که عربستان سفارت ایران در صنعا را موشک باران نموده، روابطش را با ایران قطع و اتحادیه عرب و شورای امنیت را به موضع گیری  شدید علیه ایران وادار کرده است!.

*بر این اساس بعید نیست از این پس شاهد درخواست‌های زیر از سوی وزارت امور خارجه باشیم:

۱- تغییر نام خیابان «شهید فتحی شقاقی» به خیابان «گل و بلبل»

۲-تغییر نام خیابان «بابی ساندز» (خیابان جنب سفارت انگلیس) به خیابان «چمن زار»

۳- تغییر نام میدان «ونک» به میدان «شهید آبراهام لینکلن»

۴- تغییر نام میدان «آزادی» به میدان «برجام»

۵- تغییر نام خیابان «فلسطین» به خیابان «موشه دایان»

۶- تغییر نام میدان «انقلاب» به میدان «۲۴ اسفند»

۷- تغییر نام خیابان «سی تیر» به خیابان «۲۸ مرداد»

۸- تغییر نام میدان «فردوسی» به میدان «کاترین اشتون»

۹- تغییر نام خیابان «طالقانی»(مجاور لانه جاسوسی) به خیابان «اوباما»

۱۰- و بالاخره تغییر نام میدان «شهدا» به میدان »محمد رضا پهلوی!»

 

دزدان آخرالزمان

*دو زن جوان و شیک‌پوش که با استفاده از چاقو از مردان زورگیری می‌کردند دستگیر شدند. تحقیقات پلیس مشخص کرد که این دو از مجرمان سابقه‌دار بوده و سال گذشته پس از دستگیری و تحویل به دادگستری با قرار تامین آزاد شده اند. (جراید شانزدهم دیماه امسال)

الف) و این یعنی، سال آینده هم پس از دستگیری همین دو نفربه جرم سرقت مسلحانه، مشخص می‌شود که یک سال پیش به جرم زورگیری دستگیر شده و پس از تحویل به دادسرا با قرار وثیقه آزاد شده‌اند!

ب) به نظر عدلیه محترم این دو بانوی خلاف‌کار چندبار دیگر باید دستگیر و با «قرار » آزاد شوند تا به مرتبه «قاتل» ارتقا پیدا کنند؟

ج ) با توجه به عملکرد عدلیه در برابر مجرمان پیشنهاد می‌شود که واژه مجازات به صورت زیر باز تعریف شود‌: مجازات اقدامی است قضایی که از سوی عدلیه صورت گرفته و منجر به تبدیل مجرمان خرده پا و آفتابه دزد به آدم ربا، سارق مسلح و قاتل حرفه‌ای می‌شود!

 

نمایش خانگی

۱- محصولات تصویری ویژه نمایش خانگی چیست؟

به فیلمها و سریال‌هایی که با نظارت و تایید وزارت ارشاد جهت نمایش در خانه تولید می‌شوند محصولات ویژه نمایش خانگی گفته می‌شود . این محصولات امکان پخش در سینما و رسانه ملی را ندارند.

۲-با توجه به حساسیت نهاد خانواده، فیلم‌ها و سریال‌های ویژه نمایش خانگی چه خصوصیاتی دارند؟            از آنجا که پیچ این محصولات کاملاً در دست وزارت ارشاد است لذا نمایش صحنه‌هایی با تک خوانی زن، حضور بازیگران زن با آرایش کامل و بدون حجاب حداقلی، عاشق شدن زنان شوهردار به مردان غریبه و …. در این محصولات عادی و بلامانع بوده و سال‌هاست که این محصولات با همین ویژگی‌ها در همین مملکت خودمان تولید و فقط برای نمایش در منزل و تماشای اهل منزل عرضه می‌شود. (با پروانه ساخت و مجوز نمایش وزارت ارشاد)

۳- چرا وزارت ارشاد مجوز ساخت و پخش چنین محصولاتی را می‌دهد؟ مگر خودش خواهر و مادر و اهل و عیال ندارد؟

البته زندگی خصوصی و خانوادگی وزارت ارشاد به ما مربوط نیست ولی به تشخیص وزارت ارشاد نمایش چنین صحنه‌هایی در فضای گرم خانواده‌های ایرانی می‌تواند به باز شدن چشم و گوش بچه‌ها و سایر اعضای خانواده منجر شده و زنان و دختران خانواده را آفتاب و مهتاب دیده کند!

۴- آیا مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد حاضرند که این فیلم‌ها و سریال‌ها را در خانه خودشان و در حضور اهل و عیال به تماشا بنشینند؟

چرا که نه؟! البته مسئولان فوق‌الذکر سال‌های سال است که نسخه اصل و خارجی این محصولات را مصرف می‌کنند، فلذا نیازی به خرید و تماشای محصولات تصویری شبکه نمایش خانگی ایرانی ندارند!

۵- عاقبت خانواده‌هایی که با اعتماد به وزارت ارشاد جمهوری اسلامی چنین محصولاتی را تهیه و به خانه می‌برند چیست؟

این خانواده ها سرانجام و در مقطع فروپاشی به این نتیجه می‌رسند که وزارت ارشاد جای قابل اعتمادی نیست و آدم عاقل چشم ناموسش را با اعتماد به چنین محصولاتی باز نمی‌کند!.

 

قصه بدهی‌های بانکی

یک نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد:

۱- مطالبات معوقه بانک‌ها از بخش خصوصی بین نود تا صد هزار میلیارد تومان است!

۲- پنجاه هزار میلیارد تومان از بدهی‌های فوق مربوط به چهارصد نفر است!

۳- اگرهمه بدهی روستاییان کشور به بانک‌ها را جمع کنیم معادل یک دهم بدهی این چهارصد نفر به بانک‌ها نخواهد شد.

۴- بانک‌ها برای دریافت طلب پنجاه هزار میلیاردی خود از این چهارصد نفر هیچ تلاش خاصی انجام نداده و نمی‌دهند اما برای تصفیه وامی که به کشاورزان فقیر داده‌اند آنها را بیچاره کنند!.

۵- یکی از علل بی‌خیالی بانک‌ها در مورد پس گرفتن پنجاه هزار میلیارد تومان فوق‌الذکر آن است که اعضای هیأت مدیره بانک‌ها یا متخلف‌اند یا عافیت طلب!(جراید نهم دی‌ماه امسال)

الف) این عزیزمان هم دلخوش است‌! اگر قرار بود مبالغ فوق پس گرفته شود که اصولأ پرداخت نمی‌شد! معمولاً این پول‌ها را می‌دهند برای پس نگرفتن! نشانه‌اش هم این است که تا امروز یکی از این بدهکاران بزرگ بانکی معرفی هم نشده چه رسد به مجازات و …!

ب)وقتی بسیاری از این چهارصد نفر فوق حتی یک کپی شناسنامه هم به عنوان وثیقه در بانک نگذاشته‌اند!، چه کسی باور می‌کند که قرار بوده این عزیزان مبالغ دریافتی را عودت دهند؟

ج) پول و سرمایه بانک‌ها یا مال دولت است یا مال ملت!، مال اعضای هیأت مدیره بانک‌ها یا پدرانشان نیست که برای سوخت شدنش دل بسوزانند و یا در پرداختش به این چهارصد نفر خسّت بورزند! اگر پنجاه هزار میلیارد فوق مال دولت بوده که خیالی نیست (چون دولت خیلی از این  پول‌ها داده و باید بدهد!) و اگر مال مردم بوده، باز هم خیالی نیست! (چون آن‌هایی که پولشان را توی بانک گذاشته‌اند لابد آن را لازم نداشته‌اند‌!)

 

 

مسابقه قتل در قتل

پسر جوانی در سال ۸۲ در نزاعی خیابانی فردی را به قتل رساند و با پرداخت هشتاد میلیون تومان از خانواده مقتول رضایت گرفت. همان پسر در سال ۹۰ موفق شد مردی را با چاقو به قتل برساند و با پرداخت صد و هشتاد میلیون تومان به خانواده مقتول رضایت بگیرد!، و به زندگی پربارش ادامه دهد. (جراید۲۷ دی، امسال)

از شما دعوت می شود حدس بزنید:                                                                                          ۱- ادامه این ماجرا چیست؟                                                                                                    ۲- آیا این پسر جوان می‌تواند با ارتکاب چند قتل دیگر رکوردی جهانی خلق کند؟                                  ۳- به نظر شما ایشان در قتل پنجمش چقدر بابت دیه خواهد پرداخت؟                                                ۴- آیا این قاتل تا زمانی که پول دارد به قتل‌هایش ادامه خواهد داد؟                                                 ۵- اگر روزی پول قاتل فوق تمام شود دیگر کسی را نخواهد کشت ؟                                                     ۶- اگر کسی پولش را داشته باشد تا چند دفعه حق قتل و پرداخت دیه دارد؟!

*راهنمایی: این قاتل در همین ایران خودمان زندگی می‌کند و قتل‌هایش را مرتکب می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *