سیاست تا دیانت

 

عادت به بی حجابی

با توجه به عادی شدن بی‌حجابی در جامعه در سال‌های اخیر و رونق جدی بازار برهنگی و بدن‌نمایی در میان بسیاری از زنان و دختران مملکت، هنوز افرادی یافت می‌شوند که نتوانسته‌اند با این واقعیت اجتماعی کنار بیایند و آن را به رسمیت بشناسند و به آن عادت کنند. این جماعت خیال می‌کنند چون اسم مملکت جمهوری اسلامی است لذا باید احکام اسلامی مانند حجاب در آن لازم الاجرا و ساری و جاری باشد فلذا بابت عادی شدن بی‌حجابی در مملکت مدام در حال غر زدن و گلایه از مسئولین امر هستند و نه تنها اوقات مسئولان عزیز که زندگی را به کام خود و اطرافیان‌شان تلخ و زهر می‌کنند. برای حل این معضل، روش‌های مختلف عادت کردن به بی‌حجابی، به صورت رایگان خدمت عزیزان حساس به این پدیده تقدیم می‌شود:

الف) عادت به بی‌حجابی به شیوه ناجا: اگر از چشم فرماندهان عالیه ناجا و پرسنل زحمت‌کش اداره امنیت اخلاقی نیروی انتظامی به این پدیده نگاه کنید وضع حجاب و رعایت آن در کشور را خوب خواهید دید و مشکلی بی‌حجابی به چشم‌تان نخواهد آمد که لازم باشد به آن عادت کنید.

ب) عادت به بی‌حجابی به شیوه مسئولان متدین: ای آقا! مملکت هزار مشکل بزرگ و عظیم دارد آن وقت شما گیر دادی به چند نخ موی فلان خانم که از زیر روسری بیرون افتاده؟ مشکل شما اینه که از مشکلات کشور خبر نداری! برادرِ من نگاهت رو بزرگ کن! نباید شعاع دیدت تا نوک دماغت باشه!

ج) عادت به بی‌حجابی به روش مسئولان سابقاً انقلابی و فعلاً نوگرا: اشکال شما افراطی‌ها اینه که می‌خواهید مردم رو به زور به بهشت ببرید! خوب شاید مردم بخوان بهشت رو تو همین دنیا تجربه کنن! به شما چه ربطی داره! شمایی که تو این دنیا ظرفیت و تحمل دیدن چند تا خانم خوشگل رو ندارید چه جوری می‌خواهد تو بهشت با حوری‌ها سرو کله بزنید؟ اصلاً مشکل شما اینه که با زیبایی مشکل دارید! همش دیدن ماتم و سیاهی و مصیبت؟ یه ذره هم چشم‌تون رو به دیدن زیبایی عادت بدید! ما که عادت کردیم از زیبایی لذت ببریم!

د) عادت به شیوه مسئولان غرب گرا: اشکال شما متحجرها اینه که دنیا رو ندیدید! اگه سرتون رو از لاک‌تون بیرون بیارید و دنیا رو ببینید از این که این‌قدر حقیر به مسائل نگاه می‌کنید شرمنده میشید! بابا امارات و افغانستان هم از ما جلو زدن و پیشرفت کردن، اونوقت شما نشستید مثل طالبان و داعش به لباس زن مردم گیر می‌دید؟ اگه شما هم مث ما دنیا رو دیده بودید و تو  اروپا و امریکا زندگی کرده بودید و مزه آزادی و دموکراسی و حقوق بشر رو چشیده بودید  از این حرف‌های قرون وسطایی نمی زدید!  شما طالبانهای وطنی کی می خواید احترام به آزادیهای فردی و عدم دخالت در حوزه شخصی رو یاد بگیرید؟ اگه برید خارج، حتی همین ترکیه و ارمنستان دم دستمون اونوقت می فهمید که زنهای ایرانی چقدر هم با حجابن!

و) عادت به روش مومنان عارف مسلک و خوش‌بین: برادرِ من! اگه به گناهان خودت فکر کنی دیگه گناه بقیه به چشمت نمیاد! سعی کن همیشه گناهانت رو جلوی چشمت بیاری ، اونوقت دیگه متوجه بی‌حجابی نمی‌شی! امتحان کن! ما که سال‌هاست با این روش نگاه کردیم و متوجه چیزی به نام بی‌حجابی نشدیم!

ط) عادت به شیوه متولیان فرهنگ و ارشاد و صدا وسیما: چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید! اصولاً زیبا بودن و زیبا شدن با ذات هنر و هنرمندان آمیخته است و این مایه مباهات است که زنان و دختران جامعه ما این‌قدر به زیبایی و آرایش و زیبا ظاهر شدن در جامعه اهمیت می‌دهند! این افرادی که شما بی‌حجاب می‌نامید در واقع هنرمندانی هستند که می‌خواهند جامعه ما را به دیدن زیبایی و لذت بردن از آن سوق بدهند و متاسفیم که هنوز در جامعه افرادی مانند شما یافت می‌شوند که چشم دیدن هنر و زیبایی را ندارند! اگر شما هم  مثل ما روزی چند فیلم هالیوودی بدون سانسور تماشا می‌کردید آن وقت مملکت از این تنگ نظری‌ها عبور کرده بود!

 

محرمانه‌ها

مهم نیست که “قراردادهای نفتی با بیگانگان” و ” متن توافق هسته‌ای ژنو” و “ماجرای تقدیم چند هزار میلیارد تومان گاز رایگان به ترکیه” و ” عاقبت قرارداد کرسنت” و ” میزان حقوق و اموال اعضای کابینه” و ” فهرست افراد ذینفع در تخفیف‌های چند هزار میلیارد تومانی فروش نفت در دولت یازدهم” و ” هویت مقصر اصلی در اختلاس دوازده هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان” ‌و “دلایل اصرار وزیر نفت به واگذاری میادین نفتی به شرکت‌های غربی برای مدت‌های طولانی” و ” آمار حقیقی بیکاران کشور” و ” نرخ حقیقی تورم و رکود” و صدها مطلب مشابه محرمانه است و مردم حق اطلاع از آن را ندارند، بلکه مهم این است که ریاست محترم جمهور در سند حقوق شهروندی، حق برخورداری شهروندان از اطلاعات را به رسمیت شناخته و تاکید کرده‌اند “دانستن حق قطعی مردم است”!

*تبصره نخست: بر اساس تحقیقات مشترک موسسه پژوهش‌های اعتدالی نیاوران و بنیاد علوم بنیادی باران و کولاک (وابسته به انستیتو خاتم نیویورکر) هرچه میزان دانسته‌های شهروندان از حقایق و پشت پرده‌های موارد فوق افزایش یابد، نرخ ابتلای آنها به ثقل سرد‌، شقاقلوس مزمن، کچلی مزمن لنفاوی و قولنج حاد کبدی سه و نیم برابر خواهد شد! لذا تدبیر مشترک ریاست جمهور و وزرای محترم بهداشت و نفت و معاونت حفاظت از گونه‌های کمیاب سازمان حفاظت از ابتکار در محیط زیست بر این قرار گرفت که برای تداوم سلامتی شهروندان و پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری‌های فوق‌الذکر انتشار حتی یک خط اطلاعات در خصوص پرونده‌های مذکور ممنوع و افراد متخلف به جهنم اعزام شوند.

**…تبصره دوم:

(محرمانه است)!

*** تبصره سوم: اصولا بهتر است آدم معتدل و غیر افراطی به جای دانستن این معلومات مضر و خانمان‌سوز  برود و دانسته‌های خود را درباره مسائل مهم و عقلانی مانند روند درمان سلطان آواز ایران، علت علاقه باران کوثری به بنیاد باران، تناسب رنگ لباس و محاسن مقامات عالیه اصلاحات، دیدگاه‌های تاج‌زاده درباره لزوم آزادی بی‌حجابی در ایران و بیوگرافی نوه‌های وندی شرمن و عراقچی افزایش بدهد.

 

 

خوش به‌حال ارمنی‌ها

به دنبال ابراز نگرانی برخی از هموطنان ارمنی در خصوص بی‌حرمتی دو فیلم ایرانیِ در حال اکران در سینماهای کشور به مسیحیت و مقدسات آن، مسئولان وزارت ارشاد و کمیسیون فرهنگی مجلس قول دادند موارد مذکور در اولین فرصت بررسی و در صورت وجود هرگونه اهانت یا بی‌احترامی به مسیحیت در فیلم‌های فوق‌الذکر، نمایش آنها متوقف شود.

* خوش به‌حال اقلیت ارمنی! همین که نگران اهانت فیلم‌های در حال اکران به مقدسات‌شان شدند کلیه مسئولان مربوطه برای رفع نگرانی آنها بسیج می‌شوند! ما که مسلمانیم و اکثریت، اگر اهانت آشکار به مقدسات‌مان را هم در فیلم‌های مورد تایید وزارت ارشاد ببینیم حق اعتراض نداریم چون به محض اعتراض  باید هزار فحش و ناسزا مثل دلواپسان ضد فرهنگ، افراطیون هنر نشناس، مخالفان آزادی بیان و اندیشه، حامیان دیکتاتوری و طالبانیسم، داعشی‌های وطنی و… را تحمل کنیم و سپس خود و هویت و اعتراض‌مان از جانب مسئولان ارشاد محکوم شده و مورد انزجار واقع شود و در نهایت زمان اکران فیلم‌های مورد اعتراض ما تمدید شده و در نزدیک‌ترین جشنواره فیلم از این فیلم‌ها و سازندگان‌شان تقدیر به عمل خواهد آمد!

 

سیب و گلابی برجام

مدت‌های مدیدی است که خلایق منتظرند تا درخت برجام میوه داده و با سیب و گلابی‌اش دهان مردم را شیرین و مشکلات آنها را حل و فصل کند، لکن تا زمان تحریر این مختصر هرچه غور و تفحص شده، خبری از سیب و گلابی در لابلای شاخ و برگ درخت برجام نبوده است. اما این درخت میوه‌های الوان دیگری به بار آورده که نه تنها دست کمی از سیب و گلابی ندارند بلکه به نوعی روی دست سیب و گلابی بلند شده‌اند، مثلاً پیاز برجام، این میوه تا قبل از ثمر دادن برجام اصولاً میوه حساب نمی‌شد و به قا عده سه کیلو هزار تومن قیمت داشت اما به برکت برجام پیاز نه تنها به جرگه میوه‌ها پیوست بلکه در زمره اشراف آنان درآمده ‌است، و با پشت سر گزاردن سیب و گلابی و موز تا مرز ۵ هزار تومان، هم قیمت یافت و امروزه در کنار ماشین شاسی بلند، ویلا و سفر به فرنگ از لوازم اشرافیت محسوب می‌گردد.

از دیگر ثمرات درخت برجام مرغ کیلویی ۸۰۰۰ هزار تومان و بالاتر است که رسیدن مرغ به این قیمت، جز در سایه برجام و برکات آن ممکن نبود.

به نظر می‌رسد که درخت برجام در راستای «هر دم از این باغ بری میرسد» میوه‌های تازه‌تری مانند مرغ ده هزار تومنی هم در آستین داشته باشد و تا یکی دو ماه دیگر رو می‌کند. از دیگر میوه‌های خوش آب‌و‌رنگ شجره برجام، گوشت کیلویی چهل تا پنجاه هزار تومانی است و البته همگان به خوشمزگی این میوه وقوف کامل دارند و مخفی نیست که بدون برجام دستیابی به این میوه لذیذ آن‌هم با آن قیمت به هیچ‌وجه ممکن و میسور نبود.

دو رقمی شدن نرخ تورم، مضاعف گردیدن اجاره‌بهای منازل، سه برابر شدن میزان مالیات، شکستن رکورد رکود، همه و همه همان سیب و گلابی‌های درخت برجام‌اند و اگر غفلت کنیم این درخت و میوه‌هایش مثل آفتاب تابان بر زندگی ما چنان تابیدن خواهد گرفت که مانند هسته اتم دچار شکافت و گداخت گردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *