امام و ولايت در كلام شهيدان

 

 


((اين وصيت نامه ها انسان را مى لرزاند و بيدار مى كند))
(امام خمينى (ره)
امام و ولايت در كلام شهيدان

تهيه و تنظيم : دفتر تحقيق و پژوهش بنياد شهيد انقلاب اسلامى

 


 

((من عاجزانه از شما مى خواهم كه هوشيار باشيد خود را كاملا حفظ كنيد و براى كنترل خود و خارج نشدن از خط امام كه همان خط اسلام و خط خداست فقط گوش به فرمان ولايت فقيه باشيد)).(سردار شهيد حسين عليمحمدى, زنجان)

((اين بنده حقير خدا نيز با امام امت ميثاق بسته ام و به او وفادارم, زيرا كه او به اسلام و قرآن وفادار است و اگر چندين بار تكه ام بكنند و يا زنده بگورم كنند, دست از وظيفه ام كه همان وفادارى به اسلام و قرآن و امام عزيز, و نابودى دشمنان اسلام است بر نخواهم داشت)). (سردار شهيد روح الله شكورى, زنجان)

((آرى امام, كارى عظيم كرد. وى باعث شد دنيا از خواب بيدار شود و انسانيت را دوباره ياد آورد. رهبرم را تنها نگذاريد, هميشه از او تبعيت كنيد. مردم مسلمان! براى طولانى تر شدن عمر امام هر روز دعا كنيد و از عوض ما هم دعا كنيد ما تا وقتى كه زنده هستيم امام را دعا خواهيم كرد. در دنيا دو صف وجود دارد صف باطل كه همان صف فرعون و شاه معدوم است. صف حق كه صف تمامى پيامبران و راه خمينى كبير است)).(سردار شهيد طاهر اوجاقلو, زنجان)
اگر از آسمان خون ببارد
اگر خون از دم شمشير بارد
اگر ريگان هزاران ناو آرد
اگر صدام, صدها لشگر آرد
قسم بر نهضت پاك حسينى
جدا هرگز نگردم از خمينى

((مبادا تمرد و سرپيچى كنيد از امر ولى امرتان يعنى امام عزيز و خمينى كبير آن نفس قدسى, آن نائب بر حق مهدى (عج) آن اخوت, آن كليد وحدت, آن روح الهى, روح الله كه خداوند از شما سلب نعمت مى فرمايد)). (سردار شهيد سهراب اسماعيلى, زنجان)

((هيهات كه 20 سال از عمرم گذشت هنوز اندر خم يك كوچه ام. زيرا از نعمتهايى كه پروردگار به من داده سپاسگذارى نكردم و شرمنده ام و بيشتر از همه به نعمتهاى بزرگ خداوند ناسپاسى كرده ام و توفيق نيافتم آنطور كه بايد در گفتار امام و رهبر و مرجع تقليدمان, روح خدا, خمينى بت شكن تفكر كنم. و توفيق نيافتم كه بيشتر بشناسمش. افسوس و صد افسوس كه با او هم عصر بودم ولى از ولايتش بهره اى نجستم)). (سردار شهيد عليرضا رجبى, زنجان)

((اى امت اسلام! قدر امام امت را بدانيد و خداى ناكرده نشود روزى كه ما نيز, اهل كوفه شويم, و امام را تنها بگذاريم)).(سردار شهيد على رضا مولايى, زنجان)

((حزب الله هميشه در صحنه و پيرو خط امام و خط ولايت فقيه كه تداوم راه امامت است باشند و جان بر كف پشتيبان اين انقلاب باشند من به آنهايى كه در لباس اسلام مى خواهند به اسلام صدمه بزنند توصيه مى كنم بياييد دست از تفرقه برداريد.))(طلبه شهيد سيد حسين حسينى اتراچالى)

((به همه امت اسلامى عرض مى كنم كه قدر اين اسلام و انقلاب و امام و مسئولين نظام جمهورى اسلامى را بدانند و براى نشان دادن اين قدرشناسى تا جايى كه مى توانند خدمت كنند و سختيها و ناراحتيها را تحمل كرده و در پيشبرد انقلاب بكوشند. ))(جهادگر شهيد سيد محمد تقى رضوى)

((اماما, من پيام شما را شنيدم و چون جز خون خويش چيزى نداشتم, آن را نثار اسلام نمودم, باشد كه با خون ناقابلم بتوانم گامى مثبت براى اسلام عزيز بردارم.
برادران مومنم, بايد انقلاب حسينى را دنبال نماييم تا انقلاب حسينى استقرار داشته و انقلاب مهدى(عج) برسد. همانطورى كه ياران حسين شهيد شدند تا انقلاب خمينى پابرجا بماند, ما نيز بايد شهيد شويم تا اين انقلاب به انقلاب حضرت مهدى(عج) متصل شود. و هميشه پشتيبان امام خمينى و در مسير سيل امت و انقلاب اسلامى باشيد و از ولايت فقيه و نظام جمهورى اسلامى حمايت كنيد و براى نابودى تمام ابرشيطانها به نداى ((هل من ناصر ينصرنى)) امام لبيك بگوييد و عاشقانه همچون شهداى ديگر روانه شهر شهادت شويد و تا آخرين قطره خون مبارزه نمائيد.))(جهادگر شهيد محسن الشريف)

((به پيام هاى امام امت (ولايت فقيه) چونكه پيام دهنده حقيقى اوست گوش داده و دستورات آن را عمل كنيد و خداى نكرده نگوئيد, ديگر گوش دادن به پيام هاى امام و رهبر, زمانش گذشته, هر چه داريد يكبار هم كه مى شود پيامها را گوش داده و ببينيد كه چه مى گويد و چه مسئوليتى در آن لحظه به دوش شما مى گذارد كه بايد عمل كنيد وگرنه در روز قيامت مسئول هستيد.))(جهادگر شهيد ابوالقاسم حجتى)

((شما اى مسئولين مملكتى هميشه براى رضاى پروردگار قدم برداريد و سخنان گهربار امام را فراراهتان قرار دهيد. و حتما به ياد توده هاى مستضعف مردم باشيد چرا كه اماممان فرمودند: مملكت مال مستضعفين است.))(شهيد عيسى مطلب زاده)
((شعار مكتب وحدت و مقاومت و اطاعت از رهبرى پيامبرگونه امام بزرگوارمان را سرلوحه حركت خود قرار دهند و تن به سازش با هيچ نيروى باطلى ندهند چرا كه در غير اين صورت باعث پايمال شدن خون شهدايى كه تا آخرين دم پيام استقامت را مى سرودند خواهيد شد.))(شهيد اسماعيل حبيبى)

((اى ملت قهرمان به گفته اماممان خمينى بت شكن دست به اختلاف و تفرقه نزنيد و كوشش كنيد اين دو رمز مهم كه در پرتو آن پيروزى اسلام و مسلمين است يكى اتحاد و ديگرى وحدت كلمه را حفظ كنيد و از امام و ولايت فقيه اطاعت كنيد.))(شهيد بهمن حاجيان)

((اى برادران و خواهران مسلمان هوشيار باشيد و راه امام بزرگ خمينى بت شكن كه راه امام زمان است را از ياد نبريد و انحرافى از خط امام پيدا نكنيد كه خمينى راه را از آدم تا خاتم پيمود و با هرگونه فساد سياسى, نظامى, عقيدتى, كه اين گروهكها به اصطلاح سياسى خواه آگاهانه يا ناآگانه به وجود آورند بجنگيد كه همه آنها دست نشانده و خواست شيطان بزرگ امريكا و ديگر ابرقدرتهاى خونخوار است. ))(شهيد سيد احمد حسينى بهارانچى)

((بدانيد كه خداوند نعمت بزرگى كه به ما داده وجود پر بركت امام امت است و بس, از اين نعمت قدرشناسى كنيد و بيشترين استفاده دينى را ببريد و بدانيد و مطمئن باشيد كه انشإالله پيروزى با ماست و تا اين جوانان جان بركف به فرمان امام خمينى هستند امريكا و ديگر جنايتكاران هيچ غلطى نمى توانند بكنند.))(شهيد ناصر منصورى)