پيروى از امام در كلام شهيدان

 

 

((اين وصيت نامه ها انسان را مى لرزاند و بيدار مى كند))
(امام خمينى)
پيروى از امام در كلام شهيدان

تهيه و تنظيم: دفتر تحقيق و پژوهش بنياد شهيد انقلاب اسلامى

 


 

من نمى توانم هيچگاه درباره عظمت و بزرگوارى رهبر عزيزمان بگويم چون هر چه بگويم حتى يك قطره از درياى بزرگوارى ايشان را نتوانسته ام توصيف كنم. و شماها هميشه با امام باشيد و از رهنمودهاى پيامبرگونه او استفاده كنيد. او را تنها نگذاريد و از ياد خدا غافل نباشيد, او از طرف خدا ناجى ملت مظلوم و مستضعف جهان است آنهايى كه با امامت و رهبرى او مخالفت مى كنند چون آنها نتوانسته اند بفهمند كه امام چگونه رهبرى است.))(شهيد عادل موسى شعار)

((اى ملت اسلام, اى مردم ايران, مثل مردم كوفه نشويد و دور رهبر را خالى نكنيد و اين را مى دانم كه امت مسلمان ايران اين كار را نمى كنند. چون مى دانم او موسى زمان است و بت شكن قهرمانى است كه قبل از همه بت غرور و شخصيت كاذب را در خود شكسته است و او كسى است كه در مقابل ابر جنايتكاران و مستكبران قاطعانه مى ايستد و مى گويد آمريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند. اما در برابر خانواده شهدا يا در ماه محرم خاضعانه گريه مى كند. او كسى است كه ملت ايران را از زير يوغ شرق و غرب رهانيد و او كسى است كه اسلام را دوباره زنده كرد.))(شهيد عبدالله آمره برچلوئى)

… در امام بيشتر دقيق شويد و گوش به فرمان اين رهبر عزيز باشيد, با روحانيت باشيد و يك لحظه از روحانيت جدا نشويد, نكند كه دشمنان روحانيت شما را از روحانيت جدا كنند كه آن روز روز بدبختى مسلمان ها و روز خوشبختى ابرقدرتهاست. (شهيد ابراهيم دارابى)

اى پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم و دوستان عزيزم. همينطورى كه تا حال در جهت اطاعت از خدا و رسولش و ائمه اطهار و ولايت فقيه بوديد همچنان به راه خود ادامه دهيد كه سعادت دنيوى و اخروى شما در اين اطاعت هاست.(شهيد مصطفى عزت پناه)

از شما مى خواهم تا آخرين قطره خون خود از ولايت فقيه و روحانيت, مبارز و جمهورى اسلامى پشتيبانى كنيد.(شهيد عليرضا ترنيان)

دوستان, عزيزان, برادران, از شما خواهش مى كنم كه قلب پاك اماممان را ناراحت نكنيد, و با اعمال و حركتتان او را نيازاريد و نرنجانيد كه مى دانم خود بهتر مى دانيد امام امت يك موهبت الهى است كه خدا بر ما منت نهاده و اين پير كبير و سياستمدار بزرگ دنيا را به ما ارزانى داده است. سعى كنيد حرفهايش را الگو خود قرار دهيد.(شهيد قدرت الله فتاحى پور)

راهى را كه انتخاب كرده ام با كمال رضايت خود و لبيك گفتن به نداى امام امت بوده و هيچ اجبارى در كار نبوده است و از بازماندگان خود تقاضا دارم كه امام عزيز اين ابراهيم زمان را تنها نگذارند و پشتيبان ولايت فقيه باشند در برابر افرادى كه حرفهاى نسنجيده اى راجع به ولايت فقيه مى گويند و اهانت مى كنند بى تفاوت نباشند.(شهيد لطفعلى مراد حاصلى)

توصيه من به شما اين است كه هيچ وقت امام را تنها نگذاريد و پيرو مكتب و قرآن و ولايت فقيه باشيد به سخنان گهربار و دستورات رهبر بزرگ عمل نمائيد.(شهيد بابا رضائى)

به تمامى شما وصيت مى كنم امام را تنها نگذاريد راه امام را از سر گيريد و درخت انقلاب را كه ثمره خون هزاران لاله پرپر شده است تا پاى جان حفظ و كشتى انقلاب اسلامى ايران را از تندبادهاى شرق و طوفان هاى غرب نجات بخشيده به ساحل جمهورى اسلامى بكشانيد.(شهيد على بخش ابراهيمى)

عزيزان من امام بزرگوار را تنها نگذاريد و همواره مطيع او باشيد راه على(ع) و حسين(ع) و امام زمان (عج) مى باشد و همچنان در صحنه باشيد كه تا وقتى در صحنه هستيد و اتحاد و وحدت كلمه شعار شماست خطرى شما را تهديد نخواهد كرد.(شهيد عباس غفارنيا)

انتظارم اين است كه پيرو خط امام عزيز باشيد هميشه طرفدار حقيقت بوده و از دست آوردهاى انقلاب و جمهورى اسلامى پاسدارى كنيد و ديگر آرزويى ندارم.(شهيد لطيف احمدى)

حرفهاى امام عزيزمان را گوش كنيد و فرمانهاى او را به خوبى انجام دهيد, از شما خواستارم كه تا زنده ايد از انقلاب و امام حمايت كنيد و اين حمايت امرى واجب و ضرورى مى باشد.(شهيد فرمان يارى نژاد)

عزيزان, در راه خدا و اسلام و قرآن و امام خمينى خدمت كنيد, و اين بت شكن زمان و اين ابراهيم زمان را يارى نماييد, كه او ياور دين خداست. در راه خدا جهاد كنيد, و همواره در كنار اين جهاد, جهاد با نفس را نيز قرار دهيد. عزيزان من, تا زمانى كه در راه خدا هستيد, پيروز هستيد, و تا زمانى كه در دنيا دشمنى براى اسلام و مسلمين هست هرگز تفنگ را بر زمين نگذاريد.(شهيد يوسف حسينى)

قدر اين ابر مرد را بدانيد, از بيانات گهربارش استفاده نمائيد كه به راستى خداوند محبت عظيمى به ما نموده و در اين برهه از تاريخ چنين رهبرى را به ما اهدا كرده است. قدرش را بدانيم كه فردا در روز جزا در پيشگاه خداواند سرافكنده و شرمسار نباشيم. و مرا نيز دعا كنيد كه خداوند ذره اى از لطف و مرحمت بيكران خود را نصيب من نيز نموده و مرا در روز رستاخيز رسوا نكند.(شهيد احمد رحيمى فهوجى)

سپاس خداوندى را كه در زمان مردى از تبار هابيليان و از دودمان حسين(ع) يعنى روح خدا, خمينى بت شكن زندگى كردم و از رهنمودهايش شهادت را يافتم.
اى امام! سوگند به شخصيت والاى تو, سوگند به خون شهداى اسلام كه رسوا كننده كاخ يزيديان است, لحظه اى تو را تنها نخواهم گذاشت, تا اينكه خونم را در راه خدا هديه كنم… (شهيد نصرت قليچ خانى)

… الحمد لله كه توفيق الهى شامل حالم شد تا در زمان ولايت و امامت نايب بر حق امام زمان(عج), ابراهيم زمان, خمينى بت شكن, در جنگ سپاه اسلام با سپاه كفر, تحت فرماندهى مولايمان امام زمان(عج), با آگاهى تمام, راه حق و حقيقت را انتخاب كرده و به لطف خداوند وجود نالايقم را در بين ياوران اسلام و قرآن و در كربلاى مكرر قرار دادم. (شهيد على اكبر محمودزاده)