آمریکا، منطقه و انقلاب اسلامی

تحلیل سیاسی
ما به این اصل اعتقاد داریم که شرایطی که درجهان بوجود آمده یا خواهد آمد به هیچ وجه جدای از سرنوشت ملت و امت ما و انقلاب اسلامی نخواهد بود.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا امپراطوری قدرتمند منطقه درارامشی وصف ناپذیر به غارت دار و ندار ملل مستضعف و اجرای اهداف استراتژیک خود مشغول بود، پیمانهای نظامی آمریکا حول مسیرهای آبی و مراکز استراتژیک و ژئوپولتیک بصورت حلقات به هم پیوسته در کشورهای مجاور دریای مدیترانه، بحراحمر، خلیج فارس، و اقیانوس هند عامل تحکیم بدون درد سراین امپراطوری بود به طوری که ۱-پیمان ناتو در شمال مدیترانه از اسپانیا تا ترکیه را زیر پوشش قرار داده بود.۲- پیمان سنتو از ترکیه تا پاکستان مشرف به خلیج و اقیانوس هند منطقه خاور میانه را ناجی و کشتیبان بود.
۳-اتحادهای دو جانبه دراطراف دریای سرخ توسط آمریکا و کشورهای مصر، عربستان، سودان، یمن شمالی و غیره روزنه های نفس کشیدن هر نیروی غیر آمریکایی را بکلی مسدود کرده بود.
و این هر سه بصورت یک نیروی واحد د ر جهت حفظ پایه های اصلی منافع استراتژیک آمریکا در این منطقه از جهان عمل میکردند.
پایه های استراتژیک آمریکا در منطقه عبارتند از :
۱-نفت که قسمت عمده تولید ان درمنطقه در جهت مصارف و منافع غرب می¬باشد.
۲- اسرائیل که قسمت عمده سیاست خاورمیانه¬ای آمریکا را بخود اختصاص داده است(حمله اخیر ریگان درباره اسرائیل )
۳-مبارزه با کمونیسم و جلوگیری از نفوذ و پیشرفت شوروی (خوانندگان توجه فرمایند علی رغم اینکه بلوک شرق و غرب دربسیاری موارد، دارای منافع مشترک می باشند اما دائم در کشمکش برسر منافع می باشند.)
درجلد۸- افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام می¬خوانیم:
۱-اهمیت اولیه ایران به واسطه موقعیت کلیدیش در مجاورت اتحاد شوروی و نقش فزاینده رهبری آن در منطقه خلیج فارس و ناحیه ساحلی اقیانوس هند و موقعیتش بعنوان یکی ازتولید کنندگان اصلی نفت در دنیا و خریدار تولیدات ایالات متحده می باشد. با ثبات و در جهت غرب، ایران به دادن حقوق، اختیارات و امکانات به ایالات متحده بصورت دو جانبه و از طریق همکاری در داخل شبکه سنتو ادامه میدهد.نفت ایران برای دنیای آزاد اهمیت فزاینده ای خواهد داشت.
۲-هدفهای همکاری امنیتی ایالات متحده عبارتنداز :
الف : کمک به ایران برای برقراری یک پایگاه بسیج توانا و مناسب.
ب: ترغیب به مشارکت فعال درمجامع امنیتی طرفدار غرب.
ج: همکاری در بدست آوردن حقوق، اختیارات و امکانات برای آمریکا و متفقین و…
د: کمک به ایران برای مستقر کردن و نگهداری نیروهای پشتیبانی تدارکاتی و رزمی قادر به انجام وظایف دفاعی احتمالی
ه: افزایش دسترسی آمریکا به منا بع نفتی عظیم.
از متن این سند ضمن درک اهداف امپریالیسم براحتی می توان تشخیص داد که آمریکا برای اجرای اهداف استراتژیک و فرعی خود به چه وسعتی روی ایران حساب میکرده است اما …
انقلا ب اسلامی ایران و اخلال در سیستم هماهنگ استراتژیک آمریکا
در بازی شطرنج ابر قدرتها و تقسیم قدرت و با لنتیجه تقیسم منافع و درتلاطم بروز حرکتهای داخل شطرنجی ناگاه انقلاب اسلامی ایران همچون بازیگری که این بازی اصلا سرش نمی شودو روند قابل گذر این بازی را برهم میریزد ظهور کرد و با توجه به مطرح کردن سیاست نه شرقی نه غربی نه درشعار بلکه در عمل به آمریکا نشان داد که :
۱- توازن را درمنطقه برهم خواهد زد
۲- باعث گسترش انقلاب به کشورهای اسلامی خواهدگشت.
۳- و دراین فعل و انفعال غرب (آمریکا) بازنده اصلی خواهد بود.
۴- و شرق نه تنها دیگر قادر به پیشروی نخواهد بود بلکه مجبور به عقب نشینی نیز خواهد شد و چنین نیز شد و حتی ابر سیاستمداران و ابر طراحان سیاستهای استعماری مجبور به اعتراف این واقعیت شدند.
برژنیسکی مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا درامورامنیت ملی و سیاستمدار برجسته ی آمریکایی در مقاله ای درنشریه تایمز مورخ ۲۱ژوئیه ۱۹۸۱میگوید:
( … نتیجه غیر قابل اجتناب یک عقب نشینی بزرگ غرب درحوزه خلیج فارس ازبین رفتن تمامی نظام بین المللی ای که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم برقرار نموده است خواهد بود.بدین ترتیب بحرانی که آمریکا درخلیج فارس با آن روبروست از لحاظ استراتژیک و ژئویولتیک حالت بی سابقه ای دارد و به عقیده ما دشوارترین مبارزه این کشور بعد از جنگ جهانی دوم میباشد چیزی که این کار را دشوارتر می نماید اینست که هیچگونه عکس العمل روشنی وجودندارد زیرا تعداد عوامل گوناگون مؤثر دربحران بسیار زیاد است اول از همه مساله قدرت روز افزون شوروی مطرح است تاهمین سه سال قبل شوروی یا یک نوار متشکل از ترکیه، ایران و پاکستان که تاحدودی هم مورد حمایت افغانستان بیطرف نیز بود از منطقه بدور نگاه داشته شده بود اما امروز منطقه حائل بصورت تهاجمی شوروی درآمده و ایران که یک مانع استراتژیک در مقابل شوروی محسوب می شد ازهم گسیخته است.
توازن استراتژیک بطور محسوسی و آشکاری به نفع شوروی برهم خورده و این عواقب دراز مدتی در منطقه خواهد داشت تمامی منطقه اکنون حالت آسیب پذیری پیداکرده و رهبران دول منطقه احساس آسیب پذیری می کنند.)
بدین ترتیب با بروز حرکت پرجوش و خروش انقلاب اسلامی درایران وموج گسترش آن در منطقه شکافی کمر شکن در قلب امپراطوری بی کران آمریکا حاصل شد.
اکنون دیگر منطقه خلیج فارس هرگز به آمریکا باج های کلان و بی حساب نمی پردازد اکنون دیگر پیمانی به نام سنتو که خط آمریکا را از مدیترانه تا اقیانوس هند ادامه میداد وجود ندارد.
اکنون دبگر نه تنها ژاندارم پرقدرت خلیج بقول برژنیسکی ازهم گسیخته است بلکه خطرتقلیل هرچه بیشتر وسرانجام نابودی منافع آمریکا هران افزایش پیدا می کند.
اکنون دیگر با توجه به حرکت پرالتهاب دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که به گفته امام انقلابی بزرگتراز انقلاب اول بود روحیه¬های یآس و شکست در مسلمین و مستضعفین به امید و پیروزی تبدیل شده و تهاجم ایدئولوژیک و قدرت روحی غول آمریکا درهم شکسته است.
و اکنون دیگر بغول برژنیسکی زمان از بین رفتن تمامی نظام بین المللی ای که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم برقرار نموده است خواهدبود.
بدین ترتیب آمریکا برآن شد که بهر صورتی که هست.
الف- ایران را به شکست بکشاند.
ب- انقلاب اسلامی را وادار به سازش کند.
ج- عوامل مؤثری را جایگزین ایران کند که بتوانند مأموریتهای محوله ایران را انجام دهند و کارکردن روی این ۳مسأله جزء اصلی ترین کارهای آمریکا قرار گرفت و می¬گوید ابتدا روی طرح براندازی بیشتر تکیه کرد.اما با مشاهده اینکه علی رغم همه تلاشها از قبیل کودتاهای مکرر و تحریم اقتصادی و دخالت نظامی و جنگ تحمیلی این طرح نتایج منفی ببار آورد و همچنین با شناختی که ظرف ۳سال در حوادث پی در پی بدست آمدو اصالت انقلاب برهمه و بخصوص آمریکا واضح گشت و ثابت شد که انقلاب اسلامی به هیچ قیمتی حاضر به سازش با قدرتهای استکباری جهان نبوده و تصمیم گرفته است کماکان و تا آخر درتضاد با ضد ارزشهای حاکم برجهان بماند و به گفته امامش (ما تا آخر عمر با آمریکا می جنگیم) و سرانجام بالاجبار پذیرفت که انقلاب اسلامی واقعیتی است و موی دماغی است که دیگر نخواهد گذاشت درمنطقه آب خوش از گلوی امپریالیستها پایین برود. بنا براین آمریکا برای ادامه حیات خود در منطقه با هدفها و اقدامات جدیدی پا به میدان گذاشت تا بلکه بتواند گوشه ای از دردهای متحمل شده از پیروزی انقلاب اسلامی را مرمت کند.
۱- طرح ۸ ماده ای فهد و کنفرانس فارس برای حل مسأله اسرائیل که فلسفه وجودیش بخاطر هدفهای ذیل بود:
الف-حل تضاد بین اعراب و اسرائیل
ب-ایجاد تضاد بین اعراب
ج- منزوی کردن یا به سازش کشاندن رژیمهای مترقی غرب
و پس از شکست این طرح درکنفرانس فاس اکنون ادامه ی همان طرح درالحاق بلندیهای جولان که با هدف به سازش کشاندن تنها رژیم مقاوم ومترقی خط مقدم جبهه می¬باشدقابل تأمل است…
۲-شورای همکاری خلیج برای اطمینان از مسئله صدور نفت و امنیت تنگه هرمز و رفت و آمد کالاهای مبادلاتی غرب و کشورهای منطقه
هرچند که شورای امنیت خلیج بعلت بافت و موقعیت جغرافیایی و عدم یکپارچگی نخواهد توانست جای ایران قبل از انقلاب رابگیرد. اما موقعیتی است که به آمریکا داده شده تا از آن وسیله در منزوی کردن ایران و حفظ منافع خود در خلیج و گرفتن آوانس های سیاسی از ایران استفاده کند.
۳- ما نور ستاره درخشان جهت تحکیم قدرت نظامی آمریکا و تثبیت و حضور هر چه بیشتر و مستقیم نیروهای آمریکا در منطقه
۴-فعال کردن سپاه واکنش سریع به منظور سرکوبی نهضتهای آزادی بخش و دادن اطمینان به رژیم های مرتجع و وابسته حاکم بر …
۵- پیمان استراتژیک آمریکا و اسرائیل به علت حفظ اسرائیل از خطرات احتمالی
۶- توطئه (عربی –فارسی ) کردن جنگ تحمیلی با برنامه های حساب شده
الف-حمله به مراکز نفتی ام العیش در کویت
ب- بمباران پایگاههای اتمی عراق توسط اسرائیل
ج- تجاوز هواپیماهای اسرائیلی به خاک عربستان
د-قضیه بحرین و بدنبال آن قرارداد امنیتی بحرین و عربستان
ه-تبلیغات سوء مبنی برهمکاری نزدیک ایران و اسرائیل
(طرح سیاست خارجی در مرحله کنونی جهت مقابله با سیاستهای آمریکا)
۱-جنگ تا پیروزی
۲-دیپلماسی تهاجمی:
الف-تشکیل جبهه متحد اسلامی
ب- تشکیل سپاه قدس
ج- تشکیل گردان جولان
د-اخراج آمریکا و اسرائیل از سازمان ملل
ه- الغاء حق وتو(قانون جنگل)
اولا- مساله جنگ و رژیم آمریکایی عراق، تبلیغ برای (عربی – فارسی ) کردن جنگ، کمک بی دریغ آمریکا از طریق رژیم های مرتجع منطقه به عراق و اعزام سربازان مصری اردنی و بعضی ملیتهای دیگر به عراق و همه تلاشهای مذبوحانه صدام و اربابانش اکنون در راس توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران قرار دارد و همانطور که ملت ما دائم در شعارهایشان فریاد جنگ جنگ تا پیروزی را سر می دهند این جنگ باید تا شکست صدام ادامه یابد و بدین ترتیب امید قطع شده آمریکا ازایران به یأس کامل مبدل خواهد شد.
ثانیا طرح و اقدامات عملی درزمینه سیاست خارجی و دیپلماسی تعرضی به منظور :
الف- نزدیکی با کشورهای مستقل و مترقی جهت منزوی کردن رژیمهای مرتجع
ب- مقابله با حصار اقتصادی نظامی سیاسی آمریکا که پس از شکست کودتاها، بنی صدر، منافقین و جنگ تحمیلی تنها راه تعرض آمریکا برانقلاب اسلامی است.
ج- منفعل کردن آمریکا و رژیمهای مرتجع بجای اینکه خودمان در موضع انفعالی و دفاعی قرار بگیریم.
اقدامات عملی
الف-ادامه جنگ تا پیروزی کامل
ب- تشکیل گردان جولان و اعزام برادران داوطلب، دراین صورت اولین اقدام عملی و نه شعاری در جهت آزاد سازی قدس بوقوع پیوسته.
ج- کوشش جهت اخراج آمریکا و اسرائیل از سازمان ملل
د-الغاء حق وتوی آمریکا (قابل توجه است که آمریکا ۴/۱بود جه سازمان ملل را میدهد و ما میتوانیم بعنوان پیشنهاد کننده تامین ۴/۱ هزینه سازمان ملل به کشورهای غیر متعهد باشیم تا توسط کشورهایی که دارای امکان پرداخت هستند این پول پرداخته شود و آمریکا و اسرائیل درسازمان ملل اخراج گردند.
ه- حمله مستقیم به منافع آمریکا در منطقه و نابود کردن آنچه که تنها به نفع آمریکا مصرف میشود.
و- پروبال دادن به نهضتهای آزادی بخش بخصوص نهضتهای اسلامی که دراین صورت… خواهیم توانست درمقابل هر حربه ی آمریکا، حربه ای داشته باشیم و در مقابل قدرت نظامی و تکنیکی استعمارگران نیروی لایزال خلق خدا را بسیج نماییم و توطئه های چپ و راست بسرکردگی شیطان بزرگ آمریکا را خنثی نماییم. چنین باد انشا الله (والسلام)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *