لبنان ، گورستان آمریکا خواهد شد

بعد از انفجار مقر تفنگداران آمریکایی و فرانسوی دربیروت و مقر سرویس جاسوسی صهیونیستها و فرمانداری نظامی آنها در شهر صور لبنان ، آمریکا مبادرت به اعزام ۳۰ کشتی جنگی و ۳۰۰ هواپیما د رسواحل لبنان خاصه درنزدیکی بیروت نمود . بوش که پس از انفحار بیروت ، به ماموریت از طرف کاخ سفید عازم بیروت شد .اعلام کرد که آمریکا دارای منافع حیاتی د رلبنان بوده و اگرنیروهای کشورش از بیروت خارج شوند اوضاع بدتر از وضع کنونی خواهد شد .
حرکتی که منجر به کشته شدن بیش از دویست تن از تفنگداران آمریکایی شد آنچنان عظیم بود که مقامات کاخ سفید را به شدید ترین عکس العمل وا داشت و گفته می شود این بزرگترین تلفاتی است که از زمان جنگ ویتنام بر نیروهای نظامی آمریکا وارد شده است .و با کمال ذلت ، ریگان را به تهدیدی کور از عاملین نا معلوم (به رغم آنها ) وا می دارد .
ناگفته نماند گروهی که مسئولیت این عمل -که منجر به کشته شدن حدود ۲۳۰ نفر ا ز نظامنان آمریکا شد – را به عهده گرفت جهاد اسلامی نام دارد که قبلا نیز مسئولیت حادثه انفجار سفارت آمریکا در بیروت را به عهد ه گرفته بود .
در رابطه با این حادثه دو نکته قابل توجه است :
۱-قرینه زمانی این حادثه با جنایت اسفبار صدام صهیونیست د رمسجد سلیمان و بهبهان که باتوجه به اظهارات ریگان و مقامات آمریکایی ، در صدد گرفتن انتقام از عوامل انفجار چنین نشان می دهد که گویا آمریکا دشمن اصلی خود را ، مردم کوچه و بازار شهرهای بی دفاع ما و مقلدین امام می داند و از هر انگیزهای برای فشار بر ملت بپا خواسته ایران و جمهوری اسلامی استفاده نموده تاما را از گرفتن حق خود باز دارد و به خیال خام خود ،تسلیم نماید .
۲-کاخ سفید و بنگاه های خبر پراکنی آمریکا،تمام تلاش خود رابر این گذاشته که دراین حادثه، آمریکای شکست خورده میدان راترک نکند و نیز سابقه شکننده ای مانند جریان لانه جاسوسی که عامل اصلی شکست کارتر در انتخابات قبلی بود برای ریگان به وجود نیاید و چنین تصور می رود که بالا بردن موح بحران در آمریکای لاتین و اعزام ناوها و تفنگداران جدید به منظور خاموش کردن و فرونشاندن افکار عمومی و انحراف اذهان از این حادثه بود، به نظر می رسد لبنان ،گورستان آمریکایی ها و همه نیروهای لیبرالیستی و متجاوز خواهد شد و لبنان قهرمان و رزم بی امان مسلمین و مستضعفین د ر لبنان سابقه همچون ویتنام را در تاریخ تجاوزات آمریکا به وجود خواهد آورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *