امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا کنون

لبنان

” فاجعه لبنان و مصیبات وارده بر برادران ایمانی ما به حدی نیست که بتوان تحریر کرد. اکنون جنگی که دستهای مرموز دشمن انسانیت به نفع استعمار و اسرائیل بر پا نمود و لبنان را به صورت مخروبه ای وحشتناک درآورد، قدری آرامش صوری پیدا کرده لکن هزارها خانواده محترم که دیروز با عزت و نعمت و رفاه به سر می بردند، با از دست دادن عزیزان خود و خراب شدن خانمان و فقدان اموال، بی سرپرست و بی پناه در این فصل سرما با آلام و دردهای ناگفتنی دست به گریبان هستند “.

(۲ صفر ۱۳۹۷)

” من چون مسائل لبنان را با اهمیت و متعهدانه تعقیب می کنم، خوف آن دارم که همان طور که ایران را به شکل مستعمره برای آمریکا در آورده است، با حیله های عمال خبیث سفارت، در لبنان نیز چون ایران عمل شود و اسرائیل با خیال راحت نقشه هایش را در منطقه پیاده کند “.

(۲۱ ذیعقده ۱۳۹۷)

” از مصیبت های بزرگ مسلمین قضیه اسرائیل تجاوز کار است که اکنون با مسلمین در حال جنگ و مشغول پیشروی در خاک لبنان است و از طرف شاه بر خوردار از کمک است و دول اسلامی غالبا در این امر مهم حیاتی بی تفاوت هستند، غافل ازآن که اگر در این پیشرویها ــ خدای نخواسته ــ توفیق پیدا کند، با سایر کشورها به همین نحو رفتار خواهد کرد “.

(۱۴ ربیع الثانی ۱۳۹۸)

” آیا… این حقوق بشری ها نمی دانستند که صهیونیست با لبنان و با فلسطین چه کرد یا خودشان شریک بودند؟! همه ادعا می کنند، و کسانی که مسلمان باشند و اهتمام به امور مسلمین داشته باشند، کم اند “.

(۲۹/۱۱/۵۹)

” از اول مبارزات، قضایای لبنان و فلسطین جزء مقاصد اصلی ما بوده است و از مسائل ایران جدا نبوده است، به طور کلی مسلمان نباید تنها نظرش طایفه ای از مسلمانان باشد… من به شما (لبنانیان) اطمینان می دهم که مسائل ما از شما جدا نیست ولی شما خوب می دانید که آمریکا و عوامل داخلیش یک لحظه ما را آرام نگذاشتند لذا اگر ما به شما کمک شایانی نکردیم، چون گرفتار این جنایتکاران هستیم، ما لبنان را از خودمان می دانیم. شیعیان لبنان و ایران و مسلمانان همه جهان یکی هستند “.

(۶/۸/۶۰)

” دشمن که حمله بر اسلام کرده است و حمله بر بلاد مسلمین کرده است و هر روز توسعه را زیاد می کند و قانع به یک کشور هم برای خودش نیست، مسلمین در مقابل او فشل هستند! شما ملاحظه می ـ کنید این کودکانی که از جنوب لبنان آمده اند و این کودکانی که وارث شهدای اسلام هستند ما در مقابل اینها چه جوابی داریم؟ وجدان زنده ی انسان در مقابل این کودکان که با دلهای کوچک خودشان اینجا آمده اند و در محلهای خودشان مورد ظلم و تعدی اسرائیل هستند، مسلمان ها در مقابل اینها چه جوابی دارند؟! “.

(۲۱/۱۱/۶۰)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *