وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللهِ عَلَیْکُمْ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عظیمترین، پرهیجان ترین و استثنائی ترین انقلاب جهان در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و بعد از آن، طی چهار سال، بزرگترین مشکلات و توطئه های بی شماری را که برای کمتر انقلابی در تاریخ جهان پیش آمده بود، پیروزمندانه پشت سر گذاشت. انقلاب اسلامی، اولین انقلابی است که با کنار گذاردن راه انحرافی و و ابستگی به هر دو ابر قدرت پوشالی شرق و غرب، در صراط مستقیم الهی گام نهاد و مردانه با قامتی رسا، استوار و سرافراز و پیروزمند، جوشان و خروشان به پیش تاخت و در حالی که بسیاری از معادلات جهان را در هم ریخت، تحولی عظیم در منطقه و جهان پدید آورد، و اکنون در آغاز پنجمین سال عمر پرماجرای خود، بیش از هر زمان دیگر در سیمای آن، نور امید و ثبات و صلابت و قدرت می درخشد. گوئی این انقلاب با همه مظلومیت بی نظیرش، مصداق همان سخنی است که درباره پیشوا و امامش، یعنی مظلومترین چهره برجسته تاریخ بشریت، حضرت امیرالمومنین (ع) گفته شده است که: گرچه دشمنانش (مستکبران جهانخوار) از شدت خشم و کین، سعی در خاموش کردن نور او نمودند و دوستانش (مستضعفان دربند و تحت ستم) در اثر اختناق و ترس نتوانستند سخنی از او بگویند ولی با این همه، نور فضلیت و شعاع عظمتش تمام جهان را فرا گرفته است!!

آری! باید زیبائی و شکوه و حلاوت استقلال و آزادی و نعمتهای دیگر در جمهوری اسلامی را از آن کس پرسید که از میان آتش و خون و از زیر چکمه های خونین صهیونیست ها و آمریکا از لبنان به جمهوری اسلامی آمده و از جنایتها، خیانتها، ویرانیها، ناامنیها، قحطیها، و گرانیها و از باب مثال، گوشت کیلویی ۵۰۰ لیره یعنی معادل ۵۰۰۰ تومان به قیمت آزاد و …  و از کودکان یتیم و بی خانمان فلسطینی و لبنانی سخن می گفت!! با آنکه در لبنان، انقلابی رخ نداده و تحریم اقتصادی نشده و … .

بر ما است که برای درک عمق عظمت این انقلاب و پیروزیهای شگرف و شگفت آن در تمام جبهه های معنوی و مادی به ویژه در جبهه عقیده و ایثار و شهادت و جهاد فی سبیل الله، سه نکته مهم را همواره مورد بررسی و تامل قرار دهیم: یکی، بررسی همه جانبه و توجه به دستاوردهای بی شمار انقلاب اسلامی، و دیگر مقایسه شرایط کنونی جمهوری اسلامی با انواع نکبتها و انحطاطها و پلیدیهای رژیم ستمشاهی، و سرانجام بررسی و اطلاع از سایر انقلابهای جهان و مقایسه آنها با انقلاب اسلامی تا به مصداق (و اذکروا نعمت الله علیکم) خویشتن را بهتر دریابیم و با قدرشناسی از نعمتهای الهی، خود را به کاروان امت حزب الله، پویندگان راه خدا و عاشقان لقاءالله برسانیم. انشاءالله.

رحیمیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *