امام خمینی ثابت و استوار از آغاز تا کنون

حکومت اسلامی

 

«اگر گذاشته بودند حاکمی که خدای تعالی و رسول او (ص) تعیین فرموده بودند به حکومت برسد و تشکیلات حکومت اسلامی مستقر بماند، نه فقط مسلمین از آزادی و عدالت و همه حقوق مادی و معنوی خود بهره مند می شدند ، بلکه همه ى مردم دنیا می فهمیدند که اسلام چیست و معنی حکومت اسلامی و آثار و نتایج آن چیست.»

(۲۸ربیع الاخر ۱۳۹۰)

 

«اگر قشرهای جوان از هر طبقه که هستند جهت حکومت اسلام را که با کمال تأسف جز چند سالی در زمان پیغمبر اسلام و در حکومت بسیار کوتاه امیرالمومنین (ع) جریان نداشت بفهمند، اساس حکومتهای ظالمانه استعماری و مکتبهای منحرف کمونیستی و غیره خود بخود برچیده می شود.»

(۲۳ ربیع الاول، ۱۳۹۱)

 

«اعظم مصیبت ها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه، اسلام حالا هم به حال ابهام دارد زندگی می کند، الان هم مردم نمی دانند که معنی اسلام چیست؟ حکومت اسلامی چیست؟ اسلام چه می خواسته بکند؟ چه برنامه ای اسلام داشته است؟»

(۲۸ ربیع الثانی ۱۳۹۱)

 

«حکومت جمهوری اسلامی مورد نظر ما، از رویه ی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) الهام خواهد گرفت و متکی به آراء عمومی ملت می باشد.»

(۱۵/ ۸/ ۵۱)

 

«اسلام و حکومتهای الهی اینطور نیستند که فقط من باب سیاست (با مردم) کاری داشته باشند، به تمام شئون انسان از مرتبه و درجه ای پائین تا هر درجه ای که بالا برود سر و کار دارند برای هر کس در هر جا و هر حال که هست احکام دارند.»

(۶/ ۷/ ۵۶)

 

«چون اکثریت قاطع مردم مسلمان هستند، حکومت اسلامی از پشتیبانی آنان برخوردار شده و متکی به مردم می گردد.»

(۲۳/۶/۵۷)

 

«شما را از حکومت اسلامی نترسانند، حکومت عدالت است، حکومتی است که زندگی شما را زندگی مرفه ـ انشاءالله ـ قرار می دهد. برای مردم نفع دارد. برای مردم همه اش منفعت است و امید است انشاءالله به زودی این عمل انجام بگیرد.»

(۶/۸/۵۷)

 

«ما هم که حکومت اسلامی می گوئیم، می خواهیم یک حکومتی باشد که هم دلخواه ملت باشد و هم حکومتی باشد که خدای تبارک و تعالی نسبت به او گاهی بگوید که اینهایی که با تو بیعت کرده اند با خدا بیعت کرده اند (انما یبایعون الله) یک چنین دستی حاکم باشد که بیعت با او بیعت با خدا باشد.»

(۲۱/۸/۵۷)

«در حکومت اسلام، شخص اول که خلیفه مسلمین است، زندگی عادیش در عرض فقیرترین افراد و یا پائین تر از آن است و عدالت اجتماعی و برنامه هائی را که اسلام اجرا می کند، به مصلحت تمام طبقات است این نوع حکومت، سابقه ندارد.»

(۱۸/۸/۵۷)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *