تجسم ایثار

گفتگو با خانواده ایثارگر اصفهانی که چهار شهید تقدیم انقلاب کرده.

ناصر جانقربان پدر سه شهید ، کارگر کارخانه ریسندگی بافندگی سیمین اصفهان در مورد چگونگی شهادت فرزندانش گفت : حدود دو ماه قبل خبر شهادت مصطفی را به من دادند . وی دارای دیپلم در رشته برق بود که در تنگه چذابه شهید شد.

مرتضی شش ماه دارخوین بود ، پس از آن در اسلحه خانه جهاد خدمت می کرد و او را نمیگذاشتند به جبهه برود . پس از روز سوم شهادت مصشفی گفت ، بابا میخواهم بروم جبهه و تاریخ چهلم برادرش را برداشت و گفت حتما برای مراسم چهلمین روز شهادت مصطفی می آیم که آن رفتنی بود که دیگر برنگشت و شهید شد.

مهدی چهار مرتبه به جبهه رفت و هر مرتبه با بدن مجروح می آمد تا بالاخره او هم شهید شد.

مهدی همیشه می گفت من باید روی وصیت برادرم رفتار کنم و سنگر برادرم را تنها نگذازم.

س – شما چه چشمداشتی از مسئولین دارید ؟

ج- ما هیچ چشمداشتی نداریم.

خواهرشان در رابطه با عقیده برادرانش گفت :

هدفشان این بود که برای اسلام خدمت کنند و حرفشان این بود که : ما باید این انقلاب را پیروز کنیم و به من هم می گفتند : خواهر ، شما راه ما را ادامه بدهید و همیشه پیرو خط امام باشید و اگر شهید شدیم زینب وار باشید .

وی افزود : این سه برادر یک هدیه ناقابل بود . می دانم که یک بار سنگینی روی دوش ما هست ولی در راه خدا تقدیم کردیم . و باید کاری بکنیم که انقلاب ما شکست نخورد و اماممان را نگهداری کنیم و تا جنگ هست و ما زنده ایم باید کمک کنیم .

مشهدی تقی لاوانی پدر شهید اکبر لاوانی که بنا به گفته خودش رعیت است و حدود ده سال است که کشاورزی می کند تقاضای خودش را بعنوان پدر شهید اینگونه ابراز می دارد که: همه باید راه این شهیدان را ادامه بدهند و پیرو خط امام و دین اسلام و قرآن باشند که انشاءالله پیروز شویم تا خون شهیدان پایمال نشود.

برادر جانقربان چنین اظهار میدارد:

  • من میخواستم به جبهه بروم ولی از طرف بسیج نگذاشتند ولی خواهشی که از مردم دارم این است که پیرو راه شهیدان باشند تا صدام و صدامیان نتوانند به این انقلاب صدمه بزنند و از روحانیت مبارز جدا نشوند و پشتیبان آیت لله منتظری و یاران امام باشند . و کارگران با بالا بردن سطح تولید خودشان به رزمندگان اسلام کمک کنند تا ایران دیگر از خارج جنس وارد نکند .

ما خیلی افتخار می کنیم که این سه شهید را در راه خدا داده ایم و اما امام فرموده است که سنگر خالی نماند و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

س- شما خودتان را معرفی کنید :

ج- شهیدان مرتضی و مصطفی و مهدی و اکبر خواهر زاده های من میباشند.

س- درباره خصوصیات این شهیدان چه میدانید؟

ج- این چهار شهید را در راه خدا و دین و قرآن دادیم و افتخار می کنیم که چنین فرزندانی را در زاه خدا تقدیم نمودیم . اینها همه وقت برای انقلاب کوشش میکردند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر خدا و قرآن در بسیج و سپاه خدمت میکردند و یکوقت نشد که ما کوچکترین نقطه ضعفی از آنها پیدا کنیم .

بچه ای که باید در سن پانزده سالگی روزه بگیرد اینها تمامشان از سن ۱۲ سالگی روزه و نماز و قرآن و عبادتشان ترک نمی شد .

یک نفر از اهل محل می گفت دلم میخواست یک دفعه یکی از این ها از روبروی من رد شوند و سلام نکنند حتی اگر چهار یا پنج بار مرا می دیدند فقط حرفشان سلام بود .

برای افراد بیچاره به طور مجانی کار میکردند و میگفتند ما برای رضای خدا کار میکنیم و مزد و پول چیست ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *