رهنمودهاى مقام معظم رهبرى

 

حج بهترین فرصت براى غلبه بر جدایى‏هاى طبیعى و تصنعى در میان مسلمانان، و یکسان سازى دل‏ها، نیّت‏ها و عزم‏ها در دنیاى اسلام است.

مسلمانان در ایام چند روزه اعمال حج، از بسیارى از امور رایج و معمولى زندگى که وسایل غفلت، انحطاط و تفاخر مادى و ظاهرى است دورى مى‏گزینند و وارد یک فضاى بیکران معنوى مى‏شوند و این در واقع تمرینى عملى براى جدایى از دلبستگى‏هاى دنیایى و انقطاع الى اللّه است.

در این سفر باید هر دغدغه‏اى که مانع استفاده زائر از این فرصت گرانبها مى‏شود بر طرف شود اما این به معناى ایجاد زمینه سفرى تفریحى نیست زیرا حج سفرى معنوى است که باید همزمان با جسم و جان انجام گیرد.

وظیفه شما آگاه کردن زائران ایرانى و غیر ایرانى از این فرصت بى نظیر و ترغیب آنان به مغتنم شمردن آناست.

امت اسلامى به دلیل تکثر قومیت‏ها، نژادها، فرهنگ‏ها و سلیقه‏ها همواره در معرض برخى جدایى‏هاى طبیعى، در کنار جدایى‏هاى تصنعى تحمیلى است، بنابراین حج فرصت بزرگى براى مسلمانان است تا این جدایى‏ها را التیام بخشند.

همه باید هوشیار و مراقب باشند تا از این فرصت وحدت، زمینه‏اى براى اختلاف و تفرقه ایجاد نشود.

حج فرصتى مناسب براى تبیین واقعیت و حقایق شیوا و زیباى جمهورى اسلامى براى مسلمانان است.

این مظلومیت به دلیل انواع اتهام‏ها و دروغ‏هاى فرقه‏اى، فکرى، سیاسى و اجرایى به جمهورى اسلامى است که باید در ایام حج، معارف نظام اسلامى و واقعیت‏هاى آن براى مسلمانان تبیین شود.

در کشورهاى اسلامى و حتى در مناطق مختلف دنیا که مسلمانان حضور دارند، دل بسیارى از مسلمانان لبریز از محبت به جمهورى اسلامى، امام خمینى(ره) و ملت بزرگ ایران است، اما دشمنان سعى مى‏کنند این نظام را به دشمنى با مذاهب مختلف اسلامى متهم کنند، که این تحریف‏ها باید براى مسلمانان تبیین شود.

بسیارى از مسلمانان به دلایل مختلف از اظهار صریح این نارضایى محرومند اما جمهورى اسلامى ایران در واقع منبرى بزرگ، آزاد و جهانى است که حرف دل مسلمانان را با صداى رسا اعلام مى‏کند و علت دشمنى آمریکا با این نظام همین است.

ملت ایران ملتى مؤمن، صادق و با عزم راسخ است و همان ملتى است که این انقلاب عظیم را به پیروزى رساند و سى سال با قدرت از نظام اسلامى دفاع کرد.

این دستاوردهاى نظام اسلامى، به راحتى محقق نشده است که عدّه‏اى بخواهند به دلیل اغراض شخصى و دشمنى با دولت، در اصل نظام خدشه وارد کنند.

این فضاى بى بند و بارى در حرف زدن و اظهار نظر علیه دولت، مسائلى نیست که خداوند به آسانى از آنهابگذرد.

تفضلات و رحمت الهى تا زمانى است که ما مراقب گفتار،رفتار و عملکرد خود باشیم زیرا خداوند با ما خویشاوندى ندارد.

برخى کارها و ظلم‏ها، فتنه‏اى به پا مى‏کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیر ظالم را مى‏گیرد بنابراین همه باید مراقب اظهار نظرها، تبلیغات و اقدامات خود باشند.

 

 

امام خمینى ثابت و استوار

عید قربان

 

مبارک باد عید سعید قربان بر جمیع مسلمانان جهان و بر امت پیامبر عظیم الشأن، مبارک باد این عید بزرگ اسلامى بر مستضعفین جهان که در مقابل مستکبرین و اولیاء طاغوت قیام نمودند.

آنروز مبارک است براى اسلام و ملت‏هاى اسلامى که دست ستمگران و خون آشامان از کشورهاى اسلامى کوتاه شود و آن روز مبارک است براى ملت شریف ما که جمهورى اسلامى به تمام معنا در کشور اسلامى پیاده شود و احکام مترقى اسلام به جاى احکام ضد انسانى برقرار گردد.۵۹/۷/۲۷

فرا رسیدن عید بزرگ اسلامى قربان را به همه مسلمین تبریک عرض مى‏کنم. عیدى که انسان‏هاى آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمى مى‏اندازد، قربانگاهى که درس فداکارى و جهاد را در راه خداى بزرگ – را – به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیاى خدا مى‏دهد. عمق جنبه‏هاى توحیدى و سیاسى این عمل را جز انبیاى عظام و اولیاء کرام علیهم الصلوه والسلام و خاصه عباداللّه کس دیگرى نمى‏تواند ادراک کند. این پدر توحید و بت شکن جهان به ما و همه انسان‏ها آموخت که قربانى در راه خدا پیش از آنکه جنبه توحیدى و عبادى داشته باشد جنبه‏هاى سیاسى و ارزش‏هاى اجتماعى دارد. به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان را فدا کنید و دین خدا را و عدل الهى را برپا نمایید. به همه ما ذریه آدم فهماند که مکه و منى قربانگاه عاشقان است و اینجا محل نشر توحید ونفى شرک،که دلبستگى به جان و عزیزان نیز شرک است. به فرزندان آدم درس آموزنده جهاد در راه حق را داد که از این مکان عظیم نیز فداکارى و از خود گذشتن را به جهانیان ابلاغ کنید. به جهانیان بگوئید در راه حق و اقامه عدل الهى و کوتاه کردن دست مشرکان زمان باید سر از پا نشناخت و از هر چیزى حتى مثل اسمعیل ذبیح اللّه گذشت که حق جاودانه شود. این بت شکن و فرزند عزیزش بت شکن دیگر سید انبیاء محمد مصطفى صلى اللّه علیه و آله و سلم به بشریت آموختند که بت‏ها هرچه هست باید شکسته شود.

کعبه که ام القرى است و آنچه از آن بسط پیدا کرده تا آخرین نقطه زمین، تا آخرین روز جهان باید از لوث بت‏ها تطهیر شود. بت هرچه باشد، چه هیاکل و چه خورشید، چه ماده و چه حیوان و انسان و چه بتى بدتر و خطرناکتر از طاغوت‏هاى در طول تاریخ از زمان آدم صفى اللّه تا ابراهیم خلیل اللّه تا محمد حبیب اللّه صلى اللّه علیهم و آلهم اجمعین تا آخر الزمان که بت شکن آخر، از کعبه نداى توحید سر دهد. مگر ابرقدرت‏هاى زمان ما و بت‏هاى بزرگ نیستند که جهانیان را به اطاعت و کرنش و پرستش خود مى‏خوانند و با زور و زر و تزویر، خود را به آنان تحمیل مى‏نمایند؟ کعبه معظمه یکتا مرکز شکستن این بت‏هاست. ابراهیم خلیل در اول زمان و حبیب خدا و فرزند عزیزش مهدى موعود روحى فداه در آخر الزمان از کعبه نداى توحید سر دادند و مى‏دهند…

مهدى منتظر در لسان ادیان و به اتفاق مسلمین از کعبه ندا سر مى‏دهد و بشریت را به توحید مى‏خواند. همه فریادها را از کعبه و مکه سر مى‏دهند و ما باید از آنها تبعیت کنیم و نداى توحید کلمه و کلمه توحید را از آن مکان مقدّس سردهیم و با فریادها و دعوت‏ها وتظلم‏ها و افشاگرى‏ها و اجتماعات زنده و کوبنده در مجمع مسلمین در مکه مکرمه بت‏ها را بشکنیم و شیاطین را که در رأس آنها شیطان بزرگ است در عقبات رَمى کنیم و طرد نمائیم تا حج خلیل اللّه و حبیب اللّه و ولى اللّه مهدى عزیز را بجا آورده باشیم.۶۲/۶/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *