سیاست تا دیانت

 

مختلط و قانونی 

اگر در فیلمی مشاهده کنید تعدادی آقا و خانم جوان با لباس درون یک استخر مشغول شنا و شوخی و شیطنت‌اند حدس می‌زنید که این اتفاق در کجای دنیا رخ داده و می‌دهد؟

۱- خارجه

۲- آن طرف‌تر از خارج

۳- دفتر مرکزی حزب عدالت و توسعه در استانبول

۴- باشگاه ورزشی داعش

با عرض معذرت همه گزینه‌های فوق غلط است و شما باید کمی دانش ایران‌شناسی خودتان را افزایش بدهید، چون این حادثه در همین ایران خودمان و در پایتخت ام‌القرای جهان اسلام یعنی تهران، آن هم در مرکز آموزش هواپیمایی ماهان رخ داده و این شرکت با افتخار تمام فیلم آن را هم در پروازهایش نشان می‌دهد تا خلایق بدانند که مدیران این شرکت چقدر متساهل و  «ریلکس» هستند و «باز» فکر و عمل می‌کنند!

تبصره ۱:

از آنجا که پاسخ روابط عمومی این شرکت را از حفیظ هستیم، پیشاپیش آن را وفق قانون مطبوعات درج می‌نماییم!

پاسخ روابط عمومی شرکت فوق‌الذکر در آینده:

اولاً که مطلب فوق کذب محض است،

ثانیاً هواپیمایی ماهان اصلاً مهماندار ندارد که بخواهد آموزش بدهد،

ثالثاً به فرض هم که داشته باشد و آن‌ها به صورت مختلط در استخر، شنا به صورت دسته‌جمعی در مواقع اضطراری را آموزش ببینند! این مطلب چه ربطی به مطبوعات و جراید دارد؟ مگر مملکت صاحب ندارد؟ وقتی وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص ساکت‌اند چه معنی دارد یک نویسنده یک لاقبا بخواهد در این امور دخالت کرده و اظهار لحیه کند؟

رابعاً این شرکت حق شکایت از آن نویسنده را بابت تشویش اذهان عمومی و اشاعه کذب و تضعیف دولت یازدهم و سیاه‌نمایی و تخریب یک شرکت هواپیمایی مفتخر به استانداردهای خارجی برای خود محفوظ می‌دارد!

تبصره ۲:

واقعاً امکان ندارد مهمانداران این شرکت (و شاید سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی) با رعایت اخلاق و احکام اسلامی آموزش ببینند؟ یعنی اگر مهمان‌داران ماهان به صورت مختلط داخل یک استخر قرار نگیرند و ساعت‌ها آب‌نوردی نکنند جواز شرکت مذکور باطل می‌شود و مسافران آن در دریا غرق خواهند شد؟

 

چی ذیل چی؟

یک عزیزی که رئیس قوه مجریه هم هست در کمال هوشیاری و در فضایی جدی فرموده‌اند: انقلاب اسلامی در ذیل ایران و اسلام و اخلاق و وحدت ملی تعریف می‌شود!

از آن‌جا که گوینده فردی حقوق‌دان و مجتهد است لذا دقیقاً متوجه عبارات بوده و می‌دانسته‌اند که مفهوم و منطوق این عبارت یعنی این‌که:‌

۱- اسلام و اخلاق دو چیز جدا از هم هستند! و انسان علاوه بر ایمان به اسلام باید اخلاق هم داشته باشد و می‌شود جایی اسلام باشد و اخلاق نباشد!

۲- انقلابی که فکر می‌کردیم اسلامی است پدیده‌ای ایرانی و ملی است نه اسلامی و جهانی!

۳- ایران و وحدت ملی از انقلاب اسلامی مهم‌ترند (چون انقلاب اسلامی در ذیل این دوتاست نه برعکس)!

۴- مؤمنان به انقلاب اسلامی در لبنان و یمن و فلسطین و… بروند پی کارشان! چون نه در چهارچوب ایران جا می‌شوند و نه در چهارچوب وحدت ملی!

روزگاری یکی از بزرگان نهضت آزادی تصریح کرده بود: «تفاوت ما با آیت‌الله خمینی در این است که او ایران را برای اسلام می‌خواهد و ما اسلام را برای ایران.»

 

اهداف انقلاب

روزنامه دولتی ایران: باید اعتراف کنیم که هدف از انقلاب رسیدن به عدالت اجتماعی، آزادی و استقلال ژئوپلیتیکی بوده و هست و همه ضرباتی که از بیرون کشور را هدف گرفته در پی از بین بردن این اهداف بوده‌اند. (۲۰/۱۱/۹۵)

ما هم باید اعتراف کنیم که تا الآن خیال می‌کردیم مردم برای «اسلام» انقلاب کرده‌اند و هدف از انقلاب یاری دین خدا و انجام تکلیف شرعی بوده است!

مردم مسلمان و انقلابی هم باید اعتراف کنند که سخت در اشتباه بوده‌اند که برای «اسلام» فداکاری کرده و جوان‌های‌شان را داده و در برابر همه سختی‌ها صبر کرده‌اند! چون اصل مطلب همان استقلال ژئوپلیتیکی است و آزادی و عدالت اجتماعی!

پرسش محوری: معنی آزادی را می‌دانیم (آزادی همان است که وقتی به بی‌حجاب‌ها می‌گوییم چرا در مملکت اسلامی حجابت را رعایت نمی‌کنی می‌گویند انقلاب کردیم آزاد باشیم!) معنی عدالت اجتماعی را هم اخیراً شیرفهم شده‌ایم (عدالت اجتماعی هم دقیقاً یعنی این‌که یک وزیر محترم و صبیه مکرمه‌اش مجموعاً حدود سه هزار میلیارد تومان ثروت رسمی و آشکار و قانونی داشته باشند آن هم در حالی که چهل درصد جامعه زیر خط فقر هستند! یا این‌که وزیر… در ویلایی چند هزارمتری و با ارزش ۱۹ -۲۰ میلیارد تومانی زندگی کند آن هم در حالی که صدها هزار نفر از مردم این مملکت آرزوی زندگی در یک اتاق سه در چهار را به گور برده و می‌برند!) اما هر چه فکر کردیم معنی این استقلال ژئوپلیتیکی را نفهمیدیم! احتمالاً معنایش این باشد که استخراج و اکتشاف و تولید و پالایش نفت و گاز را به مدت ۲۵ سال به شرکت‌های انگلیسی واگذار کنیم و اداره بندر چابهار را هم به هندی‌ها سپرده و خودمان هم با قطارهایی سفر کنیم که پذیرایی‌اش را به شرکت‌های اتریشی سپرده‌اند و آن وقت به دستور فرنگی‌ها غنی‌سازی هسته‌ای را متوقف و درون راکتور اراک بتن بریزیم!

 

اقتصاد پسا برجامی

۱- رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار: قیمت میوه‌های فصل تا سی درصد گران شده است. مثلاً قیمت رسمی پرتقال جنوب به کیلویی ۶۵۰۰ تومان یا قیمت نارنگی بندرعباس به کیلویی ۱۶ هزار تومان افزایش پیدا کرده است! (کیهان ۱۹/۱۱/۹۵)

۲- رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ: قیمت مرغ تا کیلویی ۷۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و یکی از دلایل آن افزایش یک‌باره قیمت جوجه یک روزه از هر قطعه ۱۵۰۰ تومان به ۲۶۰۰ تومان بوده است. (جام جم ۲۷/۱۱/۹۵)

۳- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مصوبه جدید هیأت دولت قاچاق را آسان می‌کند.  (کیهان ۱۹/۱۱/۹۵)

۴- عضو کمیسیون آموزش مجلس: در حالی که به انتهای سال تحصیلی نزدیک شده‌ایم بودجه سرانه مدارس هنوز پرداخت نشده تا آن‌جا که مدیران بسیاری از مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم به علت نبود بودجه، قادر به تأمین حداقل غذای لازم برای دانش‌آموزان نیستند و با کمک افراد خیر و قرض از فروشندگان مواد غذایی، قوت لایموتی را به دانش‌آموزان می‌رسانند (کیهان ۱۹/۱۱/۹۵)

۵-  رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک: ۹۹درصد از پوشاک خارجی موجود در کشور قاچاق است.(کیهان ۱۹/۱۱/۹۵)

۶- مدیر عامل بانک صنعت و معدن: استفاده از دلار در معاملات خارجی سخت شده و تقریباً وجود ندارد. (کیهان ۱۹/۱۱/۹۵)

۷- رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن: رکود بخش مسکن وارد چهارمین سال خود شده و سیاست‌های دولت در چهار سال گذشته عامل این رکورد است. (اعتماد، بهمن ماه ۹۵)

۸- از ابتدای سال ۹۴ تا انتهای سال۹۵ فقط در استان خوزستان حدود ۲۳۰ واحد مرغ‌داری تعطیل شده است. از جمله علل این مسأله عدم حمایت دولت از این صنعت بوده است. (ایلنا ۲۵/۱۱/۹۵)

حاشیه: تازه این‌ها چغاله بادام برجام است و به قول ریاست محترم جمهور هنوز مانده تا ملت توفیق زیارت سیب و گلابی برجام را پیدا کند!

بیت: آن شاخ که سر برکشد و میوه نیارد

«برجام» به جز سوختنش نیست سزاوار!

 

دقیقه‌ای چند؟

تیم فوتبال پرسپولیس که قسمت عمده بودجه آن را دولت تأمین می‌کند در فصل جاری دو بازیکن اکراینی استخدام کرده و مجموعاً یک میلیارد و هفتصد و چهل میلیون تومان به آن‌ها پول داده در حالی که این دو روی هم فقط پنج ساعت و ۱۱دقیقه در این تیم بازی کرده‌اند و هر دقیقه حضور آن‌ها در این تیم یازده و نیم میلیون تومان برای بیت‌المال هزینه برداشته است (جام جم ۲۷/۱۱/۹۵)

الف) چه کسی می‌گوید دولت کسر بودجه دارد؟ ماشاءالله آن‌قدر داریم که دقیقه‌ای یازده میلیون تومان برای حضور دو فوتبالیست اکراینی پول می‌دهیم! این هم از گشایش‌های برجام است!

ب) خدا پدر وزیر محترم صنایع را بیامرزد که فرمود ما باید همان‌طوری که در فوتبال از مربی و بازیکن خارجی استفاده می‌کنیم در صنعت هم از مدیر خارجی استفاده کنیم!

(با احتساب هزینه بازیکن اکراینی، محاسبه کنید اگر وزیر صنایع، از اکراین وارد کنیم مدیریت ایشان دقیقه‌ای چند پای ملت آب می‌خورد؟)

ج) حالا که غریبه‌ای در میان نیست کدام شخصیت مملکتی یا رجل سیاسی یا کدام جراح زبردست، یا مهندس و مخترع ماهر یا کدام هنرمند ایرانی بابت هر دقیقه کار و فعالیت، میلیون‌ها تومان دریافتی دارد که حالا به بازیکنان بی‌خاصیت اکراینی (که حتی یک پاس گل هم نداده‌اند!) چنین مبالغی پرداخت می‌شود؟ خدا وکیلی نباید به مدیران تیم پرسپولیس برای چنین بذل و بخششی آن هم از کیسه بیت‌المال مسلمین، سیمرغ بلورین «حاتم طایی» تقدیم کرد؟

د) مسئولان وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس می‌دانند مجموع دریافتی ده خانواده تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در طول عمر کمتر از مبلغی است که این دو بازیکن اکراینی بابت پنج ساعت و یازده دقیقه شوت زدن و دویدن از جیب همین خانواده‌ها دریافت کرده‌اند؟

ه) آیا کسی هست بابت این بیگانه‌پرستی آشکار و کاپیتولاسیون واقعی خجالت بکشد یا حیا کند؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *