از میـان خبـرها؛ موشک‌های ایران به بدترین روش‌‌های نامتقارن پاسخ متجاوزان را می‌‌دهد

«مایا کارلین» تحلیلگر امور دفاعی آمریکا در خاورمیانه در وبگاه تحلیلی ویژه امور نظامی «۱۹ فورتی فایو»

در گزارشی تحلیلی پیرامون قدرت موشکی ایران نوشت: ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است. ایران تعداد زیادی موشک ساخته تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به این کشور حمله یا تهاجم کند به بدترین روش‌های نامتقارن مجازات خواهد شد.

«مایا کارلین» در ادامه ضمن توضیحاتی درباره کارایی بسیار بالای موشک‌های ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌نویسد: در واقع، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

در ادامه این مطلب آمده: به گفته ژنرال «کنت مک کنزی»، فرمانده سابق (تروریست‌های) سنتکام، ایران بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک دارد. این زرادخانه شامل موشک‌های دقیق، کوتاه و میان برد با سوخت جامد است. مک کنزی گفت: در سطح نظامی نگرانی نخست من این است که آنها سلاح اتمی ندارند، اما من همچنان نگران رشد چشمگیر و کارایی برنامه موشکی بالستیک ایرانی‌ها هستم.»

https://www.mehrnews.com/news/5508877

 

خبر بـد مدیر تحقیقات انستیتو واشنگتن از ایران!

«پاتریک کلاوسون» مدیر تحقیقات انستیتو واشنگتن در اعترافی جالب در شبکه CNN آمریکا ضمن اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه موشکی و نظامی گفت:…و خبر مهم اینکه اقتصاد ایران شبیه اقتصاد عراق و عربستان نیست. بدتر اینکه ایرانی‌ها در فناوری‌های مختلف هم خیلی خوب دارند پیشرفت می‌کنند!

عراق و عربستان صرفاً نفت تولید می‌کنند و باقی بخش‌ها فقط خدمات ارائه می‌کنند. فقط همین. این برای مدت طولانی در مورد ایران هم صدق می‌کرد. اما امروز اینگونه نیست و بیشتر صادرات ایران محصولات غیر نفتی هستند. ایران به اقتصاد تنومندی دست یافته است. فولاد و طیف گسترده‌ای از کالاهای صنعتی صادر می‌کند. و در حال طی کردن روند توسعه اقتصادی است. و به سوی یک اقتصاد بسیار متنوع حرکت می‌کند.

وی در ادامه گفت: تحریم‌ها، اقتصاد ایران را به سمت غیرنفتی شدن برده. هرچه اقتصاد ایران از نفت فاصله بگیرد تحریم آن سخت‌تر شده و حمایت بین‌المللی از آن کمتر می‌شود! قابلیت‌های موشکی و پهپادی ایران تهدیدی حیاتی برای دشمنان این کشور است. خبر بد این که در فناوری‌های مختلف هم خیلی خوب دارند پیشرفت می‌کنند!

www.khabaronline.ir/news/149185

 

پیامد بحران اوکراین

سرزمین BMW و بنز به عصر زغال سنگ بازگشت

آلمان در اقدامی ضروری نیروگاه‌های با سوخت زغال‌سنگ را به عنوان جایگزین گاز فعال می‌کند.

«روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان که عضو حزب سبزهاست و پیش از این بر اساس مرام حزبی، مخالف استفاده از انرژی‌های فسیلی بود، با توجه به قطع گاز روسیه و جهش بهای انرژی، از فعال کردن نیروگاه‌های زغال سنگ سخن گفته است.

هابک گفته: آلمان باید برای جبران کمبود گاز طبیعی روسیه، استفاده از زغال سنگ جهت تولید برق را افزایش دهد.

این در حال‌است که دولت جدید آلمان در سیاست‌های اولیه‌ی خود اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰ به استفاده از زغال سنگ برای تولید برق پایان می‌دهد.

از زمان وقوع جنگ اوکراین، کشورهای غربی مسکو را تحت تحریم‌های قرار دادند و روسیه نیز در پاسخ به تحریم‌های غرب و حمایت نظامی از اوکراین، جریان گاز خود به غرب را کاهش داد به طوریکه ظرفیت انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم به ۴۰ درصد رسیده است. اما استفاده از گاز تنها به تولید برق منحصر نمی‌شود و صنایع آلمان ۶۰ درصد به گاز متکی هستند.

کاهش عرضه گاز روسیه به غرب قیمت کالاهای اساسی‌ را در غرب و بویژه در آلمان بشدت افزایش داده است به نحوی که میزان افزایش تورم در این کشور طی ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

قیمت انرژی با افزایش ۳۸،۳ درصدی در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته روبرو شده و قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی نیز افزایش چشمگیری داشته‌اند.

اعتراف ضد ایرانی‌ترین مشاور ترامپ به شکست آمریکا در مقابل ایران

«ولید فارِس»، یکی از تندروترین و ضدایرانی‌ترین مشاوران رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مقاله‌ای در رسانه «نیوزمکس» اعتراف کرد که: بعد از سال‌ها مطالعه حکومت جمهوری اسلامی ایران، از آغاز تاکنون، به این نتیجه رسیده که تهران در برابر آمریکا به پیروزی رسیده است.

این تحلیلگر آمریکایی لبنانی‌تبار که استاد دانشگاه دفاع ملی واشنگتن و از جمله طرفداران سیاست دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در داخل ایران بوده در مقاله‌ی خود – به تاریخ ۱۶ مه ۲۰۲۲/ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱- می‌نویسد: «بعد از مطالعه بر روی رژیم ایران از آغاز آن تا کنون، بر روی اتحاد ایران با [بشار] اسد، بر روی بحران گروگان‌گیری دهه ۱۹۸۰، بر روی جنگ نیابتی ایران با اسرائیل، بر روی گسترش پروژه هسته‌ای ایران و بر روی کنترل چهار کشور عربی توسط شبه‌نظامیان طی دهه گذشته جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که حاکمان تهران-دست‌کم تا اینجا- پیروز شده‌اند.»

این استاد دانشگاه دفاع ملی واشنگتن در ادامه با برشمردن سوابق تحقیقاتی‌اش نوشته «تهران، پس از حفظ یک خط درگیری مستمر با آمریکا، اسرائیل و بسیاری از کشورهای غربی توانست از جنگ سرد، نظام تک‌قطبی دهه ۱۹۹۰، دوران پس از ۱۱ سپتامبر، بهار عربی و دوران پس از خروج آمریکا از عراق و افغانستان جان به در ببرد.» وی خاطرنشان کرد: «ایران، توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی‌اش را در داخل تقویت کرده، و به لطف جاذبه توافق هسته‌ای به نفوذ قابل توجهی در غرب دست پیدا کرده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *