بحران خشونت و جرایم جنسی علیه زنان در غرب

در گذشته‌های نه‌چندان دور زنان در کشورهای غربی پوشش کاملی داشتند. اما در پی رواج فرهنگ برهنگی و به دنبال آن ترویج فرهنگ ابتذال و فساد اخلاقی، بویژه با گسترش و فراگیرشدن اینترنت و فضای مجازی، آمار جرایم تعرض جنسی و تجاوز به عنف و در نتیجه، پدیدۀ شوم حرامزادگی بشدت رو به افزایش گذاشته است. همچنین به دنبال این پدیده مبتذل، خشونت علیه زنان در اروپا رشد فزاینده‌ای داشته، بگونه‌ای که در حال‌حاضر تبدیل به یک واقعیت انکار ناپذیر در جوامع غربی تبدیل شده و هرساله به آمار آن افزوده می‌شود!

وقتی سردمداران غرب به جنایت علیه زنان اعتراف می‌کنند

“جیمی کارتر” رئیس جمهور پیشین آمریکا، در کتابی به اسم “تقاضایی برای اقدام” به موضوع نقض حقوق بشر و تجاوزات وحشتناک علیه زنان پرداخته است. جیمی کارتر در این کتاب می‌گوید: هر ساله صدهزار دختر به‌عنوان برده در آمریکا فروخته می‌شود. جایی که صاحب یک روسپی‌خانه میتواند دختری را که معمولاً اهل آمریکای لاتین یا آفریقا است، با قیمتی برابر هزار دلار خریداری کند. وی همچنین به تجاوزات جنسی که در محوّطه‌های کالج‌ها رخ می‌دهد اشاره دارد؛ به جایی که از هر بیست‌وپنج مورد تنها یک مورد گزارش می‌شود. کارتر همچنین عنوان می‌کند که تنها یک درصد از متجاوزان جنسی در ارتش محاکمه می‌شود.(۱)

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش در صدر جرم و جنایت علیه زنان در اروپا قرار دارد با وعده‌ی «پایان دادن به خشونت علیه زنان» به رقابت‌های انتخاباتی وارد شد، اما بعدها به‌دنبال انتشار آمار تعداد زنانی که در فرانسه به دست شریک زندگی‌شان کشته شده بودند عذرخواهی کرد و نوشت: «خانم‌ها من از شما عذر می‌خواهم. جمهوری فرانسه نتوانست به خوبی از شما محافظت کند.» مکرون در توئیتی نوشت: «زنان بیشتر و بیشتر از ترس اینکه مورد حمله و تعرض قرار بگیرند، دیگر جرأت سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی را ندارند. ما قصد داریم حضور پلیس در حمل‌ونقل را دو برابر کنیم، به‌ویژه در زمان‌هایی که حملات بیشتر رخ می‌دهد.»(۲)

 «میشل اونفری» فیلسوف سرشناس فرانسوی: در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به وضع اسفناک زنان غربی می‌گوید: «آنچه که در غرب می‌بینیم، حقوق زن نیست». و «حقوق زنان در اسلام به کرامت انسانی مربوط است نه قوانین و فرهنگ» وی می‌گوید: ما رعایت حقوق زنان را ضروری نمی‌بینیم ولی مسلمانان رعایت حقوق زن را “کرامت انسانی” می‌دانند، چون مسلمانان با شرافت و عزت‌مند هستند ولی ما حس شرافت خود را از دست داده‌ایم. مسلمانان در واقع دارند به ما درس می‌آموزند و این حق آنهاست. درسِ مقابله با مادی‌گرایی. نظر ما نسبت به آنها هرچه هم که باشد ولی آنها انسان‌هایی هستند که از یک افق ایده‌آل برخوردارند. چون مسلمانان معتقدند می‌شود از آرمان‌های مادی پیشی گرفت. من از نسل جدید مسلمانان سخن نمی‌گویم که در حقیقت مخلوطی از همه‌چیز هستند. آن آرمان‌های مادی که می‌شود از آن پیشی گرفت محدود به تلفن‌های همراه، اتومبیل‌های لوکس شاسی‌بلند و مواردی مثل اینها نیست. آنها انسان‌های معنوی، با ادب و دارای اصول و ضوابط اخلاقی هستند و از ارزش‌های والایی برخوردارند. آنها معتقدند ما باید از اینکه پدران خود را به خانه سالمندان بفرستیم خجالت بکشیم. زندگی زناشویی مسلمانان مثل ما بر پایه هوا و هوس نیست.

ما رعایت حقوق زنان و کرامتشان را در روابط با آنها ضروری نمی‌بینیم. و در واقع آنچه که در غرب می‌بینیم، حقوق زن نیست.(۳)

اوج وقاحت در ادعای رعایت حقوق زنان

وقاحت برخی سردمداران غربی‌تا بدانجا رسیده، در حالیکه از تامین امنیت زنان در کشور خود عاجز مانده‌اند و هر از گاهی خبر تعرض سیاستمداران در کنگره یا حتی در دفتر نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور به کارکنان زن، رسانه‌ای می‌شود!(۴) برای سرپوش گذاشتن بر روی عجز و ناتوانی خود، افراد و نهادهای سایر کشورها در آفریقا و آسیا را با اتهام “خشونت علیه زنان و ناقضین حقوق آنان” در لیست تحریم خود قرار می‌دهند!

در همین راستا خبرگزاری فرانسه اخیراً به‌نقل از منابع دیپلماتیک، از تحریم افراد و نهادهای شش کشور تحت عنوان اعمال خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها، توسط اتحادیه اروپا خبر داد!! این خبرگزاری که به متن سند تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کرده، گزارش داد که این تحریم‌ها علیه ۹ فرد و سه نهاد مسئولِ نقش حقوق زنان و اعمال خشونت علیه آنها در کشورهای ایران، افغانستان، روسیه، سوریه، سودان جنوبی و میانمار وضع شده است.(۵)

در ادامه بصورت مختصر به نمونه‌هایی از این جرایم و خشونت‌ها علیه زنان، نه از منابع داخلی، بلکه از منابع مشهور غربی اشاره می‌شود:

تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی پاریس

به گزارش یورو نیوز: موضوع تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی پاریس پایتخت فرانسه، در پی شکایت یک زن ۲۷ ساله، بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش رسانه‌های فرانسه این زن با مراجعه به پلیس گفته است که ساعت پنج صبح روز یکشنبه گذشته در حالی که از شب‌نشینی با دوستانش به خانه باز می‌گشت در یکی از خیابان‌های منطقه یازدهم پاریس مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. او فرد متجاوز را مردی دوچرخه سوار معرفی کرده است.

این در حالی است که طی هفته‌های گذشته گزارش‌های دیگری مبنی بر تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها یا اماکن عمومی پاریس منتشر شده بود.

آمار فرمانداری پاریس نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان ماه اوت ۶۷ مورد تجاوز جنسی در اماکن عمومی ثبت شده است!(۶)

انگلیس و یکصد آزار و تعرض جنسی فقط در بیمارستان‌ها!

روزنامه گاردین (the Guardian) انگلیس نوشت: «کارشناسان هشدار داده‌اند که سالانه بیش از ۱۰۰هزار مورد خشونت جنسی و رفتار نادرست در بیمارستان‌های سرویس ملی بهداشت (NHS) انگلیس ثبت و بررسی نمی‌شوند.»

ژورنال پزشکی بریتانیا (British Medical Journal) در دوم خرداد سال جاری، گزارش تحقیقی مشترکی با روزنامه گاردین  منتشر کرد که حاوی نکات تکان دهنده‌ای بود. ارقام منتشره در این تحقیق صرفاً مربوط به افرادی است که به تعبیر این ژورنال، شجاعت اعلام آزار جنسی را داشته‌اند. بازه زمانی تحقیق از سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۲ در بیمارستان‌های مربوط به سرویس ملی سلامت انگلیس (NHS) بود. موارد آزار جنسی شامل تجاوز، انواع تعرض و اظهار جنسی است. منظور از کادر بیمارستان در گزارش نیز شامل پزشک، پرستار، نیروهای خدماتی و …می‌باشد.(۷)

طبق این تحقیقات، ۹۰۲ نفر از کادر بیمارستان از سوی همکاران خود مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ۲۰۹۲۸ نفر از کادر بیمارستان از سوی بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفتند. همچنین ۳۱۳ نفر از کادر بیمارستان اعلام کردند که از سوی عیادت کنندگان مورد آزار جنسی قرار گرفتند. به بیان دیگر، ۹۵% موارد آزار جنسی کادر بیمارستان از سوی بیماران بوده است!

از سوی دیگر،  ۳۲۱۸ نفر از بیماران توسط کادر بیمارستان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ۷۴۶۴ نفر از بیماران نیز توسط سایر بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفتند. همچنین ۱۵۵۲ نفر از کادر بیمارستان از سوی عیادت کنندگان مورد آزار جنسی قرار گرفتند! به تعبیری، بیماران، سوژه تعرض جنسی ۷۸% از کادر بیمارستانی مرتکب آزار جنسی بوده‌اند.

«سایمون فیلیمنگ» یکی از نویسندگان کتاب «تعرض جنسی در اتاق جراحی: یک حقیقت دردناک»  می‌گوید که شخص او ۱۰۰ها پزشک زن می‌شناسد که مورد تعرض جنسی قرار گرفتند، هزاران پزشک زن  می‌شناسد که مورد آزار جنسی قرار گرفتند. او همچنین گفت در این میان، تعداد قابل توجهی از زنان پزشک را نیز می‌شناسد که مورد تجاوز قرار گرفتند. با این حال، روایتی از این افراد وجود ندارد. «فلمینگ» مدعی است که بیماران اغلب از کادر بیمارستان سوء استفاده می‌کنند و برخی از این موارد دیگر عادی شده است!(۸)

 

زن‌کشی و افزایش خشونت علیه زنان در آلمان!

به گفته لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان: خشونت جنسی علیه زنان به بخشی از زندگی روزمره آلمان تبدیل شده است. وی در ادامه گفت: من آگاهانه از مقوله زن کشی (در آلمان) سخن می‌گویم؛ به گفته لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان: «کنوانسیون مبارزه با خشونت علیه زنان (موسوم به کنوانسیون استانبول)، همانند یک سپر محافظ برای زنان و کودکان است و من مایلم که چنین باشد. این نمی‌شود که در آلمان، تقریبا در هر سه روز، یک زن به دست شریک فعلی یا سابق زندگی اش، کشته شود. بر همین اساس است که من آگاهانه از مقوله «زن کشی» (در آلمان) سخن به میان می‌آورم. متاسفانه خشونت جنسی علیه زنان به بخشی از روزمره آلمان تبدیل شده است.» تبدیل خشونت جنسی علیه زنان به یکی از اخبار روزمره جامعه آلمان، موضوعی است که پیشتر صدراعظم آلمان نیز درباره آن ابراز تاسف کرده بود.(۹)

هر سه روز یک زن در آلمان به دست همسرش کشته می‌شود. اولاف شولتس صدراعظم آلمان در تاریخ ۲۵ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی در دو رشته توییت در این‌باره گفته بود: «باید به لحاظ ساختاری از زنان، در برابر خشونت‌های خانگی، بهتر محافظت کنیم. این محافظت، شامل حق محافظت در برابر خشونت، تأمین مالی قابل اعتماد برای پناهگاه‌های زنان و ثبت بهتر جنایات نفرت انگیز زن ستیزانه است.»

از سوی دیگر آلمان؛ دارای بزرگ‌ترین روسپی‌خانه زنان و مردان اروپایی است و بهره‌کشی جنسی از زن زیر چتر حمایتی قانون و شعارهای لیبرالی قرار دارد. روسپی‌گری در آلمان به عنوان یک هنجار فرهنگی، کاملاً پذیرفته شده است. در ادوار مختلف تاریخ آلمان، هرگز هیچ نهاد یا کارگزار دولتی خواهان برچیده شدن روسپی‌گری نشده و حتی در برخی ادوار، به توسعه آن کمک نیز کرده‌اند. برای مثال در دهه ۱۹۶۰ یکی از بزرگ‌ترین فاحشه‌خانه‌های دنیا در هامبورگ راه‌اندازی شد که همچنان فعال است.

بهره‌کشی جنسی در آلمان، بسیار گسترده و رایج است. دیتمار رولر (Dietmar Roller)، رئیس دفتر گروه عدالت بین‌المللی (IJM) در آلمان مدعی است که «آلمان فاحشه‌خانه اروپا است»(۱۰)

 

پاورقی‌ها:

  1. ۱. https://www.khabaronline.ir/news/350652
  2. ۲. http://www.ensafnews.com/178946
  3. ۳. https://rasekhoon.net/media/show/1553703
  4. ۴. https://www.asriran.com/fa/news/241257 مشهورترین رسوایی‌های اخلاقی سیاستمداران جهان
  5. ۵. https://parsi.euronews.com/2023/03/07
  6. ۶. cases-women-rape-paris-street-67- plaint- filled-during- during-last-8-months- https://parsi.euronews.com/2023/10/4/

bmj.com/content/381/bmj.p1105#xref-boxed-text-1-17.

  1. :https://www.theguardian.com/society/2023/may/23/nhs-staff-report-20000-claims-of-patient-sexual-misconduct-over-five-years

https://www.farsnews.ir/news/14020303000793/

۹ https://www.iribnews.ir/.FqwZ…

. https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news/873192

۱۰٫:https://www.theguardian.com/society/2023/may/23/nhs-staff-report-20000-claims-of-patient-sexual-misconduct-over-five-years  —

https://www.farsnews.ir/news/14010802000302

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *